اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و تجارت مازندران خواستار شد

تشکیل ستاد ویژه مرکبات در کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، گفت: استاندار مازندران با معاون اول رئیس‌جمهور برای تشکیل ستاد ویژه مرکبات در کشور، طرح مسئله کرده و این موضوع در حال پیگیری است و ما هم خواستار تشکیل این ستاد هستیم.

تشکیل ستاد ویژه مرکبات در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد محمدپور ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران،اظهار داشت:‌ چند سالی است که مازندران تامین کننده اصلی مرکبات کشور و مجری طرح تنظیم در حوزه پرتقال است.

وی با بیان اینکه مرکبات از محصولات استراتژیک استان است،گفت: بعد از برنج، پرتقال دومین محصول استراتژیک مازندران است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه مرکبات در دنیا مزیت داریم،تصریح کرد: در تولید مرکبات در رتبه هفتم دنیا و از نظر کیفی هم در رده دوم و سوم دنیا قرار داریم.

وی با بیان اینکه این مسئله مسئولیت ما را افزایش می‌دهد، متذکر شد: اگر نتوانیم پایه و محور برای اقتصاد استان قلمداد کنیم، این ضعف به ما برمی‌گردد.

محمدپور با اشاره به اینکه صادرات مرکبات در مازندران بسیار پایین است و اکنون کمتر از 10 میلیون دلار صادرات مرکبات داریم،گفت: باید جهش صادراتی داشته باشیم و این صادرات در چند سال آینده به چند صد میلیون دلار برسد.

وی با بیان اینکه جهش و هیجانات قیمتی در بعضی سال‌ها باعث شد دولت به این فکر بیفتد که کاری کند تا جهش قیمت در مرکبات اتفاق نیفتد،افزود: هدف اصلی ارزان‌ کردن قیمت بود.

محمدپور با اشاره به اینکه همانطور که افزایش قیمت،به ضرر مردم است اما اگر کف قیمت هم خیلی کاهش یابد باز به ضرر مردم و کشور است،تصریح کرد: این مساله باعث رها شدن باغداری هم می‌شود.

وی ادامه داد: استاندار مازندران با معاون اول رئیس‌جمهور برای تشکیل ستاد ویژه مرکبات در کشور، طرح مسئله کرد و این موضوع در حال پیگیری است و ما هم خواستار تشکیل این ستاد هستیم.

محمدپور با اشاره به اینکه در تقویم کشور روزی را به عنوان روز پرتقال اختصاص دهند،گفت: می‌توان جشنواره‌های پرتقال را هم راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه در سطح کشور بسیج عمومی صورت گرفت و تسهیلاتی را از منابع ملی و استانی برای خرید و ذخیره‌سازی مرکبات اختصاص دادند، تصریح کرد: البته این یارانه به استان اختصاص دارد و به باغدار داده نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه قسط نخست این یارانه مصوب شد، افزود: به دنبال تصویب قسط دوم هستیم.

انتهای پیام/86007/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول