اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال گلستان خبر داد

ثبت 31 هزار و 195 واقعه ولادت در 9 ماهه ابتدای سال در گلستان

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: 31 هزار و 195 واقعه ولادت در 9 ماهه ابتدای سال به ثبت رسیده که نسبت جنسیت در ازای هر 100 دختر 105 پسر است و از نظر میزان تولد نسبت به دوره مشابه در سال قبل هفت درصد رشد داشته‎ایم.

ثبت 31 هزار و 195 واقعه ولادت در 9 ماهه ابتدای سال در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیف‎الله ابوترابی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی استان اظهار داشت: طی 9 ماهه اول سال 16 هزار و 165 مورد ازدواج در استان گلستان به ثبت رسیده است که نسبت به دوره مشابه در سال قبل شاهد 12 درصد کاهش ازدواج بوده‎ایم.

وی ادامه داد: طی همین مدت و در سال جاری 2 هزار و 391 مورد طلاق در استان به ثبت رسیده که نسبت به دوره مشابه در سال 1391، افزایش 19 درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان با ابراز نگرانی از وضعیت طلاق در استان یادآور شد: در اواخر سال 1382 طی بررسی‎های به عمل آمده به ازای هر 19 ازدواج تنها یک طلاق در استان به ثبت می‎رسید، حال آنکه در حال حاضر این رقم به هفت ازدواج و یک طلاق رسیده است که این آمار در سطح کشور به میانگین یک طلاق در ازای هر پنج مورد ازدواج است.

وی بیان داشت: متأسفانه در 47 درصد از طلاق‎های ثبت شده در استان گلستان، طرفین طلاق کمتر از دو سال زندگی مشترک را تجربه کرده‎اند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: تمامی این آمارها نشان‌دهنده این است که باید یک چاره‎اندیشی اساسی در مباحث آموزشی شده و با ایجاد ساز و کار مناسبی در بحث آگاهی بخشی به جامعه بتوانیم آمار طلاق را کاهش دهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در استان گلستان به طور متوسط و میانگین در هر روز 113 واقعه ولادت، 23 واقعه فوت، 58 مورد ازدواج و 8 مورد طلاق به ثبت می‎رسد.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان افزود: 31 هزار و 195 واقعه ولادت در 9 ماهه ابتدای سال به ثبت رسیده که نسبت جنسیت در ازای هر 100 دختر، 105 پسر است و از نظر میزان تولد نسبت به دوره مشابه در سال قبل هفت درصد رشد داشته‎ایم.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه ابتدای سال 6 هزار و 217 مورد فوت در استان به ثبت رسیده، افزود: نسبت جنسیت در وفات‎ها 100 زن در مقابل 132 مرد است و میزان فوت نسبت به دوره مشابه در سال 91، 9 درصد افزایش داشته است.

ابوترابی میزان جمعیت روستایی استان را 49 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: گلستان سومین استان پرجمعیت روستایی کشور است و معمولاً در چنین شرایطی آمار ثبت وفات پایین می‎آید، اما به لطف همتی که در ثبت احوال استان و شهرستان‎ها، خانه‌های بهداشت روستایی، ثبت یاران و ... وجود دارد، 1/99 درصد وفات‎ها در مهلت قانونی 10 روزه در استان گلستان به ثبت می‎رسد.

انتهای پیام/2307/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول