اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس کشور عنوان کرد

همکاری بین‌بخشی چهار سازمان مرتبط با حوادث جاده‌‌ای

رئیس اورژانس کشور گفت: همکاری بین‌بخشی چهار سازمان مرتبط با حوادث جاده‌ا‌ی شامل سازمان‌های هلال احمر، وزارت بهداشت و اورژانس، پلیس و راه و ترابری را در کاهش تصادفات جاده‌ای تأثیرگذار و ضروری است.

همکاری بین‌بخشی چهار سازمان مرتبط با حوادث جاده‌‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدتقی طالبیان ظهر امروز در حاشیه بازدید از توانمندی‌های اورژانس پرتویی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک سازمان به تنهایی نمی‌تواند در کاهش حوادث ترافیکی جاده‌ای تاثیرگذار باشد بلکه ارتباط و همکاری سازمان‌های مرتبط با امور جاده‌ای کشور در کاهش و میزان آمار تصادفات جاده‌ای نقش‌آفرین هستند.

وی، همکاری بین‌بخشی چهار سازمان مرتبط با حوادث جاده‌ی شامل سازمان‌های هلال احمر، وزارت بهداشت و اورژانس، پلیس و راه و ترابری را در کاهش تصادفات جاده‌ای تأثیرگذار و ضروری ذکر کرد.

رئیس اورژانس کشور افزود: اجرای پلان‌های مشترک این چهار سازمان و تجزیه و تحلیل قوت و ضعف یکدیگر در یک کمیته تخصصی می‌تواند به راهکارهایی منجر شود که در کاهش حوادث جاده‌ای مؤثر باشد.

طالبیان در ادامه از شدت برخورد خودروها در تصادفات به عنوان عامل اصلی افزایش مرگ و میر و از سرعت و وزن خودروها به عنوان دو رکن اصلی افزایش حوادث ترافیکی جاده‌ای نام برد و تأکید کرد: در صورت کاهش سرعت خودروها به میزان قابل توجهی از حوادث ترافیکی جاده‌ای و مرگ میر ناشی از آن کاسته می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر به دلیل فاصله داشتن با استانداردسازی خودروها و استانداردسازی جاده‌ها که نیازمند هزینه‌های هنگفتی است تنها راه کاهش حوادث ترافیکی و جاده‌ای کاهش سرعت خودروها است.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به معضل بزرگ آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور بیان داشت: بحث آلودگی هوای کلانشهرهای کشور از جمله تهران که منجر به مشکلات بسیاری برای بیماران قلبی و ریوی شده است دلایل زیادی دارد که یکی از مهمترین آن تردد خودروهایی با طول عمر بالا است.

طالبیان طول عمر 50 درصد از خودروهای درحال گردش کلانشهرها را بالا اعلام و عنوان کرد: عدم سوخت مناسب بنزین این خودروها در هوای سرد زمستان موجب افزایش آلودگی هوای کلانشهرها شده است.

وی همچنین، عدم سوخت مناسب و فعالیت کارخانجات صنعتی در محدوده شهرهای بزرگ را از دیگر عوامل مهم افزایش آلودگی هوای شهرها به ویژه در فصل رکود و سکون هوای زمستان دانست و تصریح کرد: این عوامل موجب شده است تا میزان آلودگی هوا افزایش یافته و منجر به مسمومیت افراد و افزایش مشکلات برای بیماران قلبی و ریوی شود.

انتهای پیام/2406/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول