اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میرتاج‌الدینی:

تا گرفتن حق مسلم غنی‌سازی مسیر خود را با مقاومت ادامه می‌دهیم

معاون پارلمانی صدا و سیما گفت: جمهوری اسلامی تا گرفتن حق مسلم غنی‌سازی در خاک ایران، مسیر خود را با مقاومت و ایستادگی ادامه می‌دهد.

تا گرفتن حق مسلم غنی‌سازی مسیر خود را با مقاومت ادامه می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی پیش از ظهر امروز در جمع مردم همدان به مناسبت سالروز گرامیداشت 9 دی با اشاره به بصیرت مردم دارالمؤمنین همدان اظهار کرد: حضور پرشور مردم همدان در این روز سرد برای بزرگداشت چهارمین سال حماسه 9 دی نشان از بصیرت و هوشیاری آنان دارد.

وی با بیان اینکه تصور می‌کرد، مراسم گرامیداشت 9 دی در یک مسجد و یا حسینیه برگزار شود، با قدردانی از حضور باشکوه مردم گفت: تجمع در فضای بیرون و شبیه به یک راهپیمایی، بیانگر آن است که مردم این دیار قدرشناس انقلاب بوده و هستند.

معاون پارلمانی صدا و سیما با بیان اینکه قدردانی ملت از انقلاب عامل دوام و قوام آن است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی با وجود توطئه‌های سهمگین دشمنان، حرکت توفنده خود را ادامه داده که به طور حتم این مهم به خاطر هوشمندی و همراهی مردم است.

به گفته وی اگر مردم قدردان نبودند، خداوند متعال بعد از امام خمینی(ره)، رهبر شایسته‌ای چون رهبری را به این ملت عطا نمی‌کرد.

میرتاج‌الدینی بصیرت، موقعیت‌شناسی، قدرشناسی، دشمن‌شناسی و پیوند امت با ولایت را از آثار ارزشمند حماسه 9 دانست.

وی حماسه 9 دی را یوم‌الله خواند و افزود: این روز چون رنگ و بوی خدایی داشت، برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

معاون پارلمانی صدا و سیما با بیان اینکه انحراف از مسیر خدایی باعث شکست و نابودی است، حضور مردم در صحنه و دفاع از اسلام و راه خدا را عامل پیشبرد امور در جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی در ادامه با اشاره به فتنه 88 و پیچیدگی عمیق آن گفت: در یک طرف این جریان افرادی از نزدیکان امام(ره) و رجال و بزرگان سیاسی عرض اندام کرده بودند که همین امر دریافت حقیقت را برای برخی سخت کرده بود.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه تشخیص حق و باطل در این موقعیت مشکل بود، گفت: البته برای تشخیص حقیقت، شاخص‌ها و معیارهایی نیز وجود داشت که تنها اهل بصیرت به آنها تمسک جستند.

وی استکبارستیزی را یکی از این شاخص‌ها دانست و ابراز کرد: سران فتنه و طرفداران آنها نه تنها این شعار را سر ندادند که در روز 13 آبان، شعار مرگ بر آمریکا را حذف کردند.

معاون پارلمانی صدا و سیما مبارزه با اسرائیل را از دیگر شاخص‌ها قلمداد کرد و افزود: فتنه‌گران با سر دادن شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» قصد حذف این شاخص را داشتند.

*کدامیک از فتنه‌گران در دفاع از کشور حضور داشتند؟

وی در ادامه با بیان اینکه شعار «جانم فدای ایران» از سوی آنان نیز دروغی بیش نبود، ابراز کرد: مصداق بارز این شعار، همان شهدای گرانقدر ایران اسلامی بودند که از تمام هستی خود برای ماندگاری اسلام و کشور گذشتند.

میرتاج‌الدینی با طرح این سئوال که کدامیک از فتنه‌گران و طرفداران آن‌ها در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ علیه باطل حضور داشتند؟ گفت: هیچ کدام از آنها چنین حضوری را تجربه نکردند.

وی در ادامه تدبیر رهبری و بصیرت مردم را عامل پیروزی در مقابله با فتنه دانست و ادامه داد: بنده در سال 88 سفری به لبنان و دیداری با سیدحسن نصرالله داشتم که ایشان هوشمندی رهبر فرزانه انقلاب را تحسین کردند.

معاون پارلمانی صدا و سیما ابراز داشت: سیدحسن نصرا‌لله در ادامه این دیدار گفت « مردم فلسطین به خاطر جریانات فتنه در ایران و تبلیغات استکبار مبنی بر نابودی نظام اسلامی در این کشور، سخت در هراس بودند که بنده به آنان امیدواری دادم، بصیرت رهبری و همراهی مردم مانع از بروز اتفاقات ناخوشایند در ایران خواهد شد».

وی با بیان اینکه هتک حرمت به عزاداران حسینی در عاشورای 88 خون مردم را به جوش آورد، گفت: این اتفاق نشان داد که مشکل سران فتنه و طرفداران آنها با اسلام و نظام اسلامی است.

*برخی به دنبال فراموش کردن فتنه 88 هستند

میرتا‌ج‌الدینی ولایت فقیه و تبعیت از آن را از دیگر شاخص‌ها دانست و تأکید کرد: اقدامات فتنه‌گران نشان داد که مشکل آنها با اصل ولایت فقیه و شخص رهبری است.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال فراموشی فتنه 88 هستند، گفت: برخی با طرح این مباحث که چقدر باید این روز و اتفاقات آن را مطرح کرد، به دنبال حذف آن هستند در صورتی که خیانت سران فتنه فراموشی‌شدنی است.

معاون پارلمانی صدا و سیما فتنه را برنامه‌ای از پیش‌تعیین‌شده دانست و افزود: طراحی پیچیده این توطئه از سال‌ها قبل تدارک دیده شده بود که البته با هوشیاری مردم و رهبری خنثی شد.

وی با اشاره به ادعای دروغین تقلب در انتخابات 88 از سوی سران فتنه، آن را توهین بزرگی به ملت ایران خواند و عنوان کرد: اختلاف 11 میلیون رأی نشان از دروغ بودن این ادعا داشت اما آنها بدون توجه به قانون و مقررات، نظام را متهم به تقلب در انتخابات کردند.

*افکار عمومی سرانه فتنه را در 9 دی محاکمه کردند

میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه رأفت نظام شامل حال سران فتنه شده که محاکمه نشده‌اند، گفت: البته افکار عمومی جامعه در روز 9 دی آنها را محاکمه کردند و این سخت‌ترین نوع محاکمه است.

وی تأکید کرد: سران فتنه دیگر موقعیت و جایگاهی در بین مردم ندارند.

معاون پارلمانی صدا و سیما حماسه 9 دی را نشان از ولایتمداری مردم ایران دانست و تأکید کرد: این حماسه شاهد صدق و راستی ملت در ایستادگی در برابر فتنه‌گران و حمایت از ولایت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بحث هسته‌ای نیز تنها با ایستادگی و مقاومت ملت به حق و حقوق خود می‌رسیم، افزود: عدم توجه به این امر موجب زیاده‌طلبی دشمن و از دست رفتن حق هسته‌ای ما می‌شود پس باید هوشیار بود.

*تحریم‌ها بهانه‌ای برای عقب‌نشینی ملت

میرتاج‌الدینی با تأکید بر اینکه تحریم‌ها بهانه‌ای برای عقب‌نشینی ملت است، گفت: تجربه نشان داده تنها راه برون‌رفت از مشکلات و مقابله با نظام سلطه در ایستادگی و مقاومت است.

وی در تأیید این مطلب اظهار کرد: وقتی فعالیت‌های هسته‌ای خود در نطنز را آغاز کردیم تعداد سانتریفیوژهای ما یک‌هزار مورد بود که در این زمان غرب خواستار تعلیق فعالیت‌ها و انجام مذاکره شد، اما ایران راه خود را ادامه داد.

معاون پارلمانی صدا و سیما افزود: یک سال بعد تعداد سانتریفیوژها به 3 هزار عدد رسید که باز هم غرب به دنبال تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای بود اما ایران با قدرت در این مسیر حرکت کرد تا اینکه امروز تعداد آنها به 19 هزار مورد رسیده است.

وی خطاب به نظام سلطه گفت: جمهوری اسلامی تا گرفتن حق مسلم غنی‌سازی در خاک ایران، مسیر خود را با مقاومت و ایستادگی ادامه می‌دهد.

میرتاج‌الدینی با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف، تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن را ناکارآمد خواند.

وی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی بهترین و کارسازترین راه خنثی‌سازی اثرات تحریم‌هاست که باید به این مهم توجه داشت.

انتهای پیام/89002/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول