اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایند مردم تکاب، شاهین‌دژ و میاندوآب در مجلس خواستار شد

رسیدگی به وضعیت بحرانی کارگران معادن طلای تکاب

نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی رسیدگی به وضعیت بحرانی کارگران معادن طلای تکاب که در محیط معدن جیوه و سیانور استنشاق می‌کنند را خواستار شد.

رسیدگی به وضعیت بحرانی کارگران معادن طلای تکاب

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی رتبه نخست کشور از نظر ذخایر طلا را در اختیار دارد که از آن جمله می‌توان به معدن طلای شهرستان تکاب اشاره کرد.

نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ و میاندوآب اعلام کرد: ماده سمی سیانور که برای جدا‌سازی از خاک معدن مورد استفاده قرار می‌گیرد به راحتی در محیط معدن پراکنده بوده و نظارت کافی بر نحوه نگهداری خام این ماده قبل از استفاده اعمال نمی‌شود.

وی افزود: کارگرانی که در معادن شهرستان تکاب فعالیت می‌کنند فاقد لباس مناسب کار در محیط آلوده بوده و ماسک‌های جیوه‌ای که باید هر 24 ساعت تعویض شوند هر 6 ماه یکبار در اختیار کارگران قرار می‌‌گیرد.

بیگی ادامه داد: این امر موجب شده تعداد زیادی از این کارگران به علت استنشاق سیانور جان خود را از دست بدهند.

وی گفت: تعدادی از کارگران معدن طلای تکاب به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در محیط کار در معرض مواد آلاینده صنعتی مانند جیوه و سیانور قرار دارند.

بیگی خواستار رسیدگی به وضعیت کارگران معادن تکاب شد و گفت: شهر تکاب با دارا بودن معادن طلا با کمبود امکانات رفاهی از جمله بیمارستان، راه دسترسی و سایر امکانات رفاهی و بهداشتی مواجه است.

وی اعلام کرد: پیگیر وضعیت موجود هستم و در صورتی که مسئولان در این زمینه پاسخگو نباشند استعفا خواهم داد.

انتهای پیام/61007/ک20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول