اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رئیس مجلس جدید ترکمنستان انتخاب شد+تصاویر

مراسم آغاز بکار دوره جدید مجلس ترکمنستان صبح امروز در کاخ «روحیت» عشق‎‏آباد با حضور رئیس‌جمهور ترکمنستان برگزار و رئیس مجلس این کشور انتخاب شد‌.

رئیس مجلس جدید ترکمنستان انتخاب شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌‏آباد، مراسم آغاز به کار دوره جدید مجلس ترکمنستان صبح امروز طی مراسم ویژه در محل کاخ «روحیت» عشق‎‏آباد پایتخت کشور ترکمنستان با حضور رئیس جمهور این کشور برگزار و رئیس مجلس این کشور انتخاب شد.

در جریان این جلسه علنی، نمایندگان جدید مجلس ترکمنستان «آقجا نوربردیوا» برای یک دوره دیگر بعنوان رئیس پارلمان انتخاب کردند.

 

رئیس جمهور ترکمنستان طی سخنانی خطاب به نمایندگان مجلس این کشور ضمن تبیین وظایف نمایندگان پارلمان تأکید کرد: رسیدگی به مسائل مردم، ایجاد تسهیلات حقوقی و قانونی برای یک زندگی مرفه و مناسب، برقراری روابط بین مجالس با کشورهای خارجی تعامل سازنده با دولت از مهمترین اولویت‌‏های نمایندگان مجلس باشد.

«قربانقلی بردی‏محمداف» در بخش دیگر سخنان خود گفت: ضرورت تجدید نظر در برخی قوانین جاری و نیز مطابقت آنها با واقیعات جهان امروز و مقتضیات جامعه ترکمنستان از دیگر اولویت‏‌های مجلس ترکمنستان می‌باشد.

 

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین اعلام کرد که در بین 125 نماینده مجلس جدید ترکمنستان بیش از 26 درصد آن را زنان تشکل می‏‌دهند.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین از نمایندگان مجلس دور قبلی که در این همایش حضور داشتند نیز بابت فعالیت آنان، قدردانی کرد.

در تاریخ 15 دسامبر سال 2013 میلادی انتخابات مجلس این کشور برگزار و 125 نماینده جدید انتخاب شدند.

آقجا نوربردیوا از سال 2007 میلادی ریاست مجلس ترکمنستان را بر عهده دارد که در پی جلسه امروز نیز برای پنج ساله دیگر به این سمت ابقا شد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول