اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد

واگذاری امور به مردم در حوزه فرهنگ و هنر

رئیس سازمان سینمایی بر ضرورت عدالت فرهنگی، تمرکززدایی و واگذاری امور به مردم در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: در مردم این لیاقت را یافتیم که آنها می‌توانند در این حوزه پشتیبان خوبی برای ما باشند.

واگذاری امور به مردم در حوزه فرهنگ و هنر

به گزارش خبرگزاری فارس در گرگان، حجت‎الله ایوبی پنج‌شنبه شب در آئین افتتاح پردیس سینمایی کاپری در گرگان اظهار داشت: زمانی که مردم را برای دیدن فیلم در سینما جمع می‌کنیم باید برای آنها حرمت و احترام قائل شویم وقتی که تماشاگر وارد سینما می‎شود باید احساس کند که دیده شده و برایش احترام قائل شدند.

وی افزود: ورودی خوب‌، پذیرایی خوب، صندلی خوب، فضای خوب، صدای خوب و تصویر خوب حق تماشاگر ایرانی است و حق کسانی که تصاویر زیبا را با خون دل‌، آفریدند تا مردم آن را ببینند.

فرهنگ و هنر باید در سبد زندگی و سبد هزینه‎های قطعی مردم دیده شود

رئیس سازمان سینمایی خطاب به مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی گفت: ما اگر بخواهیم مردم سینما بروند و یا در برنامه‎های فرهنگی شرکت کنند راهش این است که آنها احساس کنند که برای آنها احترام گذاشته می‌شود.

ایوبی احترام قائل شدن و ساختن فیلم‎های خوب را از راه‎های آشتی مردم با سینما ذکر کرد و یادآور شد: مردم انتظار دارند در مکان‎های خوب فیلم‎های خوب ببینند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید فرهنگ و هنر را اوقات فراغت نمی‎بیند بلکه  هنر را بخشی از زندگی مردم می‌داند، ابراز داشت: دولت بر این باور است که فرهنگ و هنر باید در سبد زندگی و سبد هزینه‎های قطعی مردم دیده شود که امیدواریم راه را باز کنیم و با نگاه مثبت و درست زمینه را برای تولید آثار خوب، پرامید و زیبا فراهم شود.

رئیس سازمان سینمایی افزود: اهالی فرهنگ و هنر را به هیچ وجه تهدید نمی‌دانیم بلکه آنها فرصتی بسیار بزرگ تلقی می‎شوند.

ایوبی با بیان اینکه به معجزه فرهنگ و هنر ایران در نقاط مختلف ایران و جهان ایمان دارم، اظهار داشت: وقتی نگاه‎های شگفت زده اروپایی‎ها را دیدم که از هنر ایرانی التماس می‌کنند که آنها را از تکرار مکررات نجات دهند به معجزه فرهنگ و هنر ایران ایمان آوردم.

وی گفت: بر این باور هستیم که رقابت و ستیز در جهان امروزی فقط بر سر منابع مادی نیست بلکه رقابت و جنگ امروز در حوزه فرهنگی است ملت‎های مختلف می‎کوشند بهترین و زیباترین تصویر را از خودشان عرضه کنند.

سینمای ایران خدمات زیادی به کشور کرده است

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه اکنون جنگ، جنگ تصویرهاست، خاطرنشان کرد: هر کسی بهترین تصویر را از خود بسازد موفق است لذا در عرصه‎های سینما، عکس، گرافیک، هنرهای تجسمی و تئاتر پرافتخار ایران می‌طلبد که این چهره زیبا و تمدنی را به جهان معرفی کند

ایوبی با بیان اینکه غرب و شرق به این چهره و فرهنگ نیازمند هستند، یادآور شد: اگر این باور در ایران نهادینه شود که سینما محل آموزش، دیدار و ملاقات و یک آئین است جلب مخاطبان افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هرگز اکران و صحنه جای کتاب را نمی‎گیرد، افزود: چنانکه سایت‎ها جای روزنامه‎ها را نگرفتند لذا جای سینما را چیزی پر نمی‎کند، ممکن است مقدار مخاطبان کم باشد اما مخاطب خود را خواهد داشت.

ایوبی با بیان اینکه سینماداری مدیریت فرهنگی در کشور است، یادآور شد: سینمادار باید احساس کند که رئیس یک دانشگاه است و همان پرستیژ، سطح و جایگاه را برای خود احساس کند.

وی با تاکید بر اینکه سینمای ایران خدمات زیادی به کشور کرده است، بیان داشت: سینمای ایران به سادگی و همچون آبی زلال به همه سدهایی که سیاست در مقابل فرهنگ ایجاد کرده بود از همه آنها عبور کرد و در تریبون‎های جهانی، پیام ملت ایران را که برگرفته از مهر و محبت است رساند.

وی با بیان اینکه باید راه را باز کنیم تا جلوی خلق استعدادهای خوب گرفته نشود بر ضرورت عدالت فرهنگی، تمرکززدایی و واگذاری امور به مردم در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: در مردم این لیاقت را یافتیم که آنها می‎توانند در این حوزه پشتیبان خوبی برای ما باشند.

انتهای پیام/83001/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول