اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

مصباحی‌مقدم در آیین تکریم از استاد موسویان:

اقتصاد اسلامی نیاز به پویایی و کار جدی‌تر دارد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه بانکداری اسلامی سال‌هاست که قدم به قدم جلو رفته‌ایم و اکنون به این مرحله رسیدیم اما بی‌شک برای اقتصاد اسلامی نیاز به کار جدی، پویا و تخصصی‌تر داریم.

اقتصاد اسلامی نیاز به پویایی و کار جدی‌تر دارد

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، آیین تکریم و اعطای جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی به حجت‌الاسلام سید عباس موسویان،‌ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عصر امروز (21 دی ماه) با حضور حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده و رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، ولی‌الله سیف رییس بانک مرکزی، عطا‌ءالله رفیعی آتانی دبیر جشنواره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی و حجت‌الاسلام رضازاده، نماینده ولی فقیه در بانک انصار برگزار شد.

در بخشی از این مراسم حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بزرگی در حوزه بانکداری اقتصادی و سپس مکتب اقتصاد اسلامی انجام شده است،‌ افزود: بدون شک صدها کتاب،‌ پایان‌نامه و مقاله به فارسی،‌ عربی و دیگر زبان‌ها در زمینه اقتصاد اسلامی در داخل و خارج از کشور نوشته شده است.

وی در ادامه افزود: ‌امروز اگر کتاب‌ها،‌ جزوات و مقالات را در زمینه اقتصاد اسلامی جمع‌آوری کنیم انبوهی اثر می‌شود که نمی‌توان گفت در این حوزه کم‌کاری شده است، تمام این کارها هم بدون حمایت انجام شده است که اگر حمایت می‌شد کارها به وسعت بیشتری بود.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم با اشاره به اینکه کارگروه اقتصاد مجلس نیز در حوزه تحول اسلامی ورود کرده و به برخی مسائل اقتصادی با نگاه اسلامی توجه نشان داده است، یادآور شد:‌ یادمان نرود که ما الان قدم به قدم کار کرده و به این مرحله رسیده‌ایم اما برای اقتصاد اسلامی نیاز به کار پویا،‌ جدی و تخصصی داریم و در این شکی نیست.

وی با اشاره به اینکه بیست سال پیش نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری به منظور ایجاد مرکز مطالعات راهبردی اقتصادی نگاشته است، ‌یادآور شد: باید از این نوع کارها و فعالیت‌ها، آموزش و تحقیق و راهنمایی و پایان‌نامه و امثال اینها جدی‌تر انجام شود و این آیین امروز بسیار می‌تواند مبارک باشد امیدوارم این حرکت که برای علوم انسانی اسلامی است جایزه موفقی شود.

*برای حرکت از بانکداری بدون ربا به سمت بانکداری اسلامی نیاز به نقشه راه داریم

همچنین دراین مراسم ولی‌الله سیف، رییس بانک مرکزی با بیان اینکه برای او توفیق بزرگی است که امروز در این مراسم حضور یافته،‌ افزود: استاد موسویان از جمله کسانی‌اند که ما مسائل بانک مرکزی را با ایشان درمیان می‌گذاریم و احساس می‌کنیم که درک مستقیمی به مسائل اجرایی دارند.

وی در ادامه افزود: سال‌ها پیش در بانک مرکزی کمیسیونی برای ایجاد بانکداری بدون ربا تشکیل دادیم، این جلسه‌ها پنج سال به طول انجامید و من در محضر اساتیدی همچون موسویان بسیار تلمذ کردم و ابهاماتم رفع شد، حاصل این جلسات این شد که الگوی جدیدی برای بانکداری بدون ربا تنظیم شود.

سیف با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام موسویان را صاحب نظریه‌پردازی اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی می‌داند، یادآور شد: شروع همکاری با ایشان برایم از دوران گذشته بوده است این نکته را باید تأکید کنم که در مقوله بانکداری اسلامی جا برای کار بسیار زیاد است، امروز ما نیاز به یک نقشه راه برای حرکت از بانکداری بدون ربا به سوی بانکداری اسلامی داریم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول