اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

وزیر دفاع سابق آمریکا: هرگز اسلام‌آباد را به عنوان متحد استراتژیک نپذیرفتیم

«رابرت گیتس» وزیر دفاع سابق آمریکا با بیان این که اعتمادی به دولت پاکستان نیست، گفت: باوجودی که اسلام‌آباد هنوز روابط خود با طالبان را قطع نکرده اما بخاطر بازگشایی مسیر ناتو از دولت این کشور حمایت می‌کنم.

وزیر دفاع سابق آمریکا: هرگز اسلام‌آباد را به عنوان متحد استراتژیک نپذیرفتیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس به نقل از «اردو پوینت»، رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا در نشستی خبری گفت که واشنگتن هرگز اسلام‌آباد را به عنوان متحد استراتژیک خود نمی‌پذیرد زیرا آمریکا در حال جنگ با طالبان است و پاکستان از این شبه‌نظامیان حمایت می‌کند.

گیتس در کتاب جدیدش عنوان کرد که آمریکا همیشه بدون هماهنگی با پاکستان علیه تروریست‌ها در انی کشور وارد عمل شده و نمونه بارز این عملکرد عملیات «ابیت‌آباد» برای کشتن «بن لادن» رهبر «القاعده» است.

وزیر دفاع سابق آمریکا افزود: مقامات این کشور اطمینان داشتتند که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) رهبر القاعده را مخفی کرده است همچنین به نظر این مقامات اطلاع یافتن مقامات پاکستانی از این عملیات سبب دستگیری سربازان آمریکایی می‌شد که باج‌خواهی برای آزادی آن‌ها مشکلات زیادی را پدید می‌آورد.

وی تاکید کرد که آمریکا و پاکستان هیچگاه به یکدیگر اعتماد نداشتند.

گیتس خاطر نشان کرد که آمریکا مشغول جنگ در افغانستان است و پاکستان نیز با تقویت تروریست‌ها و شبه‌نظامیان سعی در حفظ منافع خود در این کشور دارد.

وزیر دفاع سابق آمریکا تصریح کرد که پاکستان هنوز روابط خود را با طالبان قطع نکرده اما با این وجود وی در کنگره آمریکا از این کشور حمایت می‌کند تا مسیر ارسال تدارکات ناتو بازگشایی شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول