اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

طوبی کرمانی در گفت‌وگو با فارس:

کمیسیون ویژه زنان در کنفرانس وحدت اسلامی تشکیل می‌شود

دبیرکل اتحادیه زنان مسلمان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی کمیسیون ویژه زنان روز شنبه ساعت 10 تا 12 در یکی از سالن‌های کمیسیون اجلاس تشکیل می‌شود.

کمیسیون ویژه زنان در کنفرانس وحدت اسلامی تشکیل می‌شود

طوبی کرمانی، دبیرکل اتحادیه زنان مسلمان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس با شادباش ماه ربیع و تبریک پیشاپیش میلاد نبی رحمت گفت: امیدوارم جامعه اسلامی بتواند با همکاری و هم‌نظری باری را که مدت‌هاست بر روی زمین مانده به خیر و خوشی در این دوره سخت و سنگین بردارد. واقعیت این است که این بار نوعی همفکری و همکاری بین مسلمانان به ویژه بانوانی که از آن تحت عنوان اتحادیه زنان مسلمان فعال هستند، طلب می‌کند.

استاد فلسفه گروه الهیات دانشگاه در ادامه افزود: ‌اگر قبول کنیم که زنان بخشی از این جامعه جهانی اسلامی هستند و بخش توانمندی‌اند که هم خود عامل و هم فعال‌کننده قشر دیگر ـ منظور مردان ـ هستند، پس اتحاد و هم‌فکری اینها می‌تواند نقش عمده‌ای در بهبود این وضعیت آشفته جهانی گرفته است.

کرمانی با اشاره به اینکه در جهانی که دولت‌ها خواسته‌های خود را تحت عنوان نگاه و زبان و طلب مراکز مردم نهاد به آنها منتقل می‌کنند، باید هوشیار بود، افزود: جامعه اسلام طلب اصلی‌اش برای زنان مسلمان است که در جای جای این جهان گرفتار اجانب شده‌ند باید بتوانیم حق استثمار شده بانوان را پس بگیریم.

وی برنامه ابتدایی خود را شناسایی زنان مسلمان در اقصی نقاط جهان -چه آنها که در کشورهای اسلامی و چه آنها که در کشورهای غیراسلامی زندگی می‌کنند- به شمار آورد و افزود: در یک پروسه زمان‌مند باید بهترین افراد را استفاده و با یاری همدیگر برای اینکه هیئت امنای این اتحادیه و مجمع عمومی آن را شکل بدهیم و بعد خود هر کدام یک بازوی جدیدی در کشورهای محل زندگی‌شان شوند، تلاش کنیم.

این استاد فلسفه دانشگاه تهران درباره برنامه‌های خود برای کنفرانس وحدت اسلامی گفت: همانطور که گفتم در درجه اول شناسایی نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی در دستور کارمان است، تا با دست اینها دست توانمند اسلام را بلند کنیم. ما در مجمع عمومی تقریب مذاهب اسلامی از اعضای هیئت امنا و اعضای اتحادیه خواستیم که در برنامه‌های ما حضور داشته باشند تا یک تصویب نهایی اساسنامه و دیدار مجدد و در نهایت ارائه برنامه‌های پیشنهادی برای سال آتی اتحادیه را داشته باشیم.

کرمانی با اشاره به اینکه برنامه اتحادیه زنان تحت عنوان یک کمیسیون در کنفرانس وحدت اسلامی انجام می‌شود،‌ افزود: غیر از برنامه‌های اختصاصی که در محدوده کوچکتری خواهیم داشت این کمیسیون روز شنبه ساعت 10 تا 12 در یکی از سالن‌های کمیسیون اجلاس تشکیل می‌شود.

وی علت پذیرفتن این سمت در مجمع تقریب مذاهب اسلامی را سابقه دیرینه خود در حوزه فرهنگی و سردبیری مجلات علمی ـ پژوهشی زنان و شرکت در کنفرانس‌های متعدد در کشورهای مختلف دانست و اظهار داشـت: تجربیات من با توجه به داشتن نگرش‌های خاص به مقوله زن و اینکه زنانمان متأسفانه امروز با تبلیغات پوچ به نوع دیگری مورد تمسخر قرار گرفته‌اند، است. زن و حقوق زن امروز شعار جهانی شده است با همه این شعارها زن در حوزه کنونی استثمار جدی و شدیدتری می‌شود.

کرمانی در پایان یادآور شد: بنای ما براین است که زنانمان هرکدام یک زبان گویا باشند در مجامعی که حق زنان را به معنای عام و زنان مسلمان را به صورت خاص گرفته‌اند، باید در این حوزه‌ها ورود کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول