اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

30 پروژه گازرسانی در دهه فجر افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از بهره‌برداری از 30 پروژه گازرسانی در دهه فجر امسال در استان خبر داد.

30 پروژه گازرسانی در دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدمهدی مهدوی بعد از ظهر امروز در هفتمین نشست شورای عالی اندیشه و همفکری بسیج کارمندان استان کردستان در سالن جلسات شرکت گاز استان اظهار داشت: در حال حاضر 398 هزار خانوار کردستانی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خاطرنشان کرد: در سال 83 تنها 16 روستای استان کردستان گازدار بود در حالی که اکنون این رقم به 729 روستا افزایش یافته است.

مهدوی خاطرنشان کرد: 156 روستا از آمار فوق‌الذکر در سال 9 و 125 روستا در سال 90 گازدار شده‌اند.

وی تصریح کرد: 56 روستای استان هم در 9 ماهه امسال گازرسانی شده‌اند و همزمان به دهه مبارک فجر نیز گازرسانی به 30 روستای استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان همچنین به گازرسانی به واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و گفت: در سال 82 تنها 83 واحد صنعتی استان از نعمت گاز بهره‌مند بودند که این آمار اکنون به 290 واحد افزایش یافته است.

مهدوی گفت: میزان مصرف گاز واحدهای صنعتی در سال 82، یک میلیون مترمکعب بود اما در حال حاضر 866 میلیون مترمکعب را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه بیش از 32 درصد از کل مصوبات سفر رهبری به کردستان معادل 120 میلیارد تومان اعتبار مربوط به پروژه‌های گازرسانی بود، تصریح کرد: 100 درصد از مصوبات رهبری در بخش گازرسانی محقق شده است.

وی افزود: در راستای تقویت خطوط انتقال گاز هم در سطح استان طی چند سال اخیر اقدامات قابل‌توجهی انجام شده است.

وی بیان کرد: استان کردستان از نظر روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز در سال 85 رتبه 19 کشوری و در سال 90 این رتبه به سوم کشوری ارتقا پیدا کرده است.

مهدوی با بیان اینکه از لحاظ نفوذ گاز مناطق شهری میانگین کشوری 97 درصد و این مهم در استان 100 درصد است، بیان کرد: بیش از 75 درصد از جمعیت روستایی استان از گازطبیعی بهره‌مند هستند در حالی که میانگین کشوری 65 درصد است.

وی افزود: در مجموع بهره‌مندی جمعیت روستایی و شهری در کشور 87 درصد و در استان کردستان 94 درصد یعنی 7 درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در پایان با تاکید بر اینکه از نظر تامین گاز تاکنون کوچکترین مشکلی در استان نداشته‌ایم، بیان کرد: طی دو سال از نظر عملکردی جزو دستگاه‌های برتر استان بوده‌ایم.

انتهای پیام/79002/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول