اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری جیرفت:

نباید از مراکز عرضه لبنیات شیر خریداری کرد

سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: به دلیل مشکلات بهداشتی مردم نباید از مراکز عرضه لبنیات در سطح شهر شیر تهیه کنند، بلکه باید از شیر پاستوریزه استفاده کنند.

نباید از مراکز عرضه لبنیات شیر خریداری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمد امینی‎روش شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه بهداشت در این شهرستان اظهار داشت: تلاشی که اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان در زمینه سلامت مردم انجام می‎دهند بر کسی پوشیده نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید شاخص سلامت در دستور کار مسئولان قرار گیرد، افزود: با توجه به حساسیت موضوع باید پیگیری‎های لازم در زمینه صنعتی شدن کشتارگاه و راه‎اندازی میدان دام انجام گیرد.

امینی‎روش تصریح کرد: نباید در بخش سلامت کوتاهی کرد، زیرا این قصور نابودی یک جامعه را در پی دارد، بنابراین باید با تلاش و همراهی مسئولان و مردم و اطلاع‎رسانی رسانه‎ها در این زمینه کوشید.

وی با اشاره به اینکه یک بازدید میدانی از کشتارگاه و میدان دام صورت گرفته است، ابراز داشت: برای احداث یک سردخانه در جنب کشتارگاه باید کار کارشناسی صورت گیرد تا از اعتبارات سال 93 شهرداری برای ساخت آن اختصاص داده شود.

امینی‎روش با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی توسط شهرداری در کشتارگاه و میدان دام انجام شده است، عنوان کرد: در این دو بخش زیرساخت‎ها کاملاً فراهم شده است، اما به دلیل اعتبارات ناچیز باید تدبیر اساسی برای این امر اندیشیده شود.

امینی‎روش خاطرنشان کرد: همچنین بحث فنس‎کشی میدان دام طی دو هفته آینده باید به اتمام برسد، دو کانکس برای استراحت چوبداران اختصاص یافته و برج نور این میدان نیز راه‎اندازی شود.

سرپرست فرمانداری جیرفت در مورد کارخانه شیر نیز گفت: باید با استفاده از تمام ظرفیت منطقه با جدیت در راستای رفع مشکل این کارخانه تلاش کرد تا از وضعیت موجود رهایی یابد.

دستگاه‎های خاطی به مردم به معرفی می‎شوند

امینی‎روش با تأکید بر اینکه باید مصوبات جلسه‎ها توسط مسئولان مربوطه رعایت شود، بیان داشت: هر دستگاه و تشکیلاتی که در اجرای مسئولیت خود کوتاهی کند به مردم و رسانه‎ها معرفی می‎شود.

وی با بیان اینکه طی مدت کوتاه فعالیت خود به وضعیت کارخانه‎ها در شهرک صنعتی رسیدگی و مشکلات آن‎ها را پیگیری کرده‎ایم، اذعان داشت: بنای ما بر این است که حتی یک کارخانه کوچک تعطیل نشود.

امینی‎روش خاطرنشان کرد: باید مسئولان کارخانه شیر با عمل به قانون و همکاری با دستگاه‎های اجرایی تلاش خود را برای سلامت شیر و فرآورده‎های آن به کار گیرند و از قانون‎گریزی اجتناب کنند.

وی با انتقاد از کاغذبازی و بروکراسی اداری اظهار داشت: باید مشکلات مربوط به کارخانه در چارچوب قانون مطرح و با جدیت پیگیری شود و تمام مسئولان مربوطه ملزم به رعایت مصوبات جلسه هستند.

امینی‎روش با تأکید بر اینکه باید طی سه تا شش ماه آینده مراکز عرضه لبنیاتی را تعطیل کرد، تصریح کرد: اتاق اصناف باید این مراکز را با درایت شناسایی و تفکیک و از این پس، از صدور مجوز برای چنین مراکزی خودداری کند.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید شیر را از مراکز عرضه لبنیات خریداری کنند، افزود: مطبوعات و رسانه‎ها نیز باید در این زمینه اطلاع‎رسانی و مسئولان نیز در مورد آموزش و آگاهی مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

امینی‎روش مشکل اصلی در زمینه افزایش فعالیت این مراکز را قصور و کوتاهی مسئولان دانست و عنوان کرد: مردم همواره پای کار بوده و در صورت آگاهی همکاری لازم را انجام می‎دهند.

سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: باید طی یک هفته تعداد مراکز جمع‎آوری مورد نیاز منطقه اعلام شود، سپس این افراد برای دریافت تسهیلات به فرمانداری معرفی شوند و براساس نقشه اداره کل دامپزشکی جایگاه خود را احداث کنند.

امینی‎روش بیان داشت: باید تمام این مراکز مجهز به خودروهای حمل شیر و دستگاه‎های شیرسردکن شوند و کارخانه شیر نیز موظف شود تا شیر را با قیمت مناسب خریداری کند.

وی اذعان داشت: دادستانی نیز موظف است که با مراکز غیرقانونی جمع‎آوری شیر با جدیت برخورد کند تا از فعالیت آنان جلوگیری شود.

انتهای پیام/80001/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول