اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر

14 طرح گازرسانی در روستاهای استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر 14 طرح گازرسانی در روستاهای استان به بهره‌برداری می‌رسد.

14 طرح گازرسانی در روستاهای استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محسن کهوند صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: هم اکنون 14 طرح گازرسانی در 35 روستا از روستاهای تفرش، خنداب، کمیجان، شازند، ساوه، زرندیه و خمین در دست اقدام است که این طرح‌ها در دهه مبارک فجر به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای این طرح‌ها 82 میلیارد و 476 میلیون ریال اعتبار از محل منابع داخلی شرکت گاز استان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی ادامه داد: برای گازرسانی به این روستاها 193 هزار و 33 متر شبکه از نوع فولادی و پلی‌اتیلن و پنج ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت‌های مختلف نصب و اجرا شده است.

به گفته وی با نصب 2 هزار و 700 علمک گاز در سطح این روستاها 2 هزار و 700 خانوار ساکن در آنها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

کهوند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 24 هزار و 504 مشترک جدید به جمع مشترکان گاز استان افزوده شده است، ادامه داد:  در حال حاضر صد درصد از جمعیت شهری و 89 درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی افزود: در سال جاری به 65 روستا در سطح استان گازرسانی صورت گرفته و هم اکنون 736 روستا دارای نعمت گاز هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه در 9 ماه گذشته چهار میلیارد و 547 میلیون متر مکعب گاز در سطح استان مصرف شده، بیان کرد: از مجموع گاز مصرف شده یک میلیارد و 643 میلیون متر مکعب در بخش نیروگاه حرارتی، 2 میلیارد و 137میلیون متر مکعب در بخش صنعت و 767 میلیون متر مکعب در بخش خانگی و تجاری است.

انتهای پیام/87001/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول