اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان تاکید کرد

ضرورت پرورش و تربیت نویسندگان در حوزه تئاتر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بر ضرورت پرورش و تربیت نویسندگان در حوزه تئاتر تاکید کرد و گفت: در این عرصه باید نویسندگانی تربیت شوند که متناسب با اهداف و آرمان‎های انقلاب اسلامی قلم بزنند.

ضرورت پرورش و تربیت نویسندگان در حوزه تئاتر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری شب گذشته در حاشیه آئین افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: آنچه یک کار نمایشی را از لحاظ هدفمندی متمایز می‎کند برخورداری از متن بامحتواست.

وی بر ضرورت پرورش و تربیت نویسندگان در حوزه تئاتر تاکید کرد و افزود: در این عرصه باید نویسندگانی تربیت شوند که متناسب با اهداف و آرمان‎های انقلاب اسلامی قلم بزنند در حالی که ما هنوز از ذخیره‎های گذشته‎مان استفاده می‎کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: از آنجایی که قلمرو نگاه کشورهای اسلامی و جنبش‎های آزادی‎بخش به ایران اسلامی معطوف شده است باید در این عرصه تلاش خود را مضاعف کنیم و به وضع موجود قانع نباشیم.

منتظری در پاسخ به سطح کیفیت برنامه‎های ارائه شده در حوزه تئاتر بیان داشت: برخی از کارها موضوعی هستند و تعدادی نیز به دلیل ساختار فنی و محتوایی به جشنواره راه پیدا می‎کنند لذا اینکه انتظار داشته باشیم تمام کارها دقیقا با اهداف جشنواره فجر منطبق باشد کمی سخت است.

وی با بیان اینکه تا رسیدن به آرمان‎ها و ایده‎آل‎ها در بخش تئاتر فاصله زیادی وجود دارد، ابراز داشت: کارهایی که از سوی هنرمندان تولید می‎شود و به جشنواره بین‎المللی فجر راه پیدا می‎کند باید از نظر کمی و کیفی به ویژه در زمینه متن و محتوا در سطح بالاتری باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: کارهایی که در قالب تئاتر فجر به روی صحنه می‎رود با توجه به نظر مرکز کارهای نمایشی ارائه می‎شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به گزینش آنها دخل و تصرفی ندارد.

منتظری با اشاره به کارهای ارائه شده در حوزه تئاتر خاطرنشان کرد: سال گذشته سطح کارها رضایت بخش نبود اما امسال در نخستین برنامه‎ای که به روی صحنه رفت نشان داده شد به لحاظ فنی سطح آن خوب است و ارزش این را دارد که به طراز فرااستانی و ملی راه یابد گرچه به لحاظ محتوایی نقدهایی نیز بر آن وارد است.

وی با بیان اینکه تئاتر می‎تواند حامل پیام‎های آموزنده باشد بر ضرورت تلاش بیشتر در این حوزه تاکید کرد.

انتهای پیام/83001/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول