اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

چتر قرآنی بر سر روستاییان بویین زهرا

در سال‌های اخیر گسترش برنامه‌های قرآنی در روستاهای شهرستان بویین زهرا روند مطلوبی داشته است که البته کافی نیست.

چتر قرآنی بر سر روستاییان بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، آموزش جزء به جزء و تدریجی قرآن کریم از پایه‌های نخست تا سطوح پیشرفته در وهله نخست نیازمند سازوکارهای مناسب و تربیت بیش از پیش مربیان و برگزاری دوره‌های مقدماتی است.

از این رو با توجه به نیاز شدید به منابع دینی به ویژه چشمه جوشان فضایل از اقیانوس آیات و روایات قرآنی تلاش روحانیون شهرستان بویین زهرا چه در روستاها و شهرها معطوف به آموزش قرآن، مسایل دینی و اخلاقی به ویژه برای نوجوانان و حتی بسیاری از افراد مسن‌تر شده است.

با توجه به پیشینه شهرستان بویین زهرا در زمینه‌های فرهنگی و دینی متأسفانه با گذشت سال‌ها ارتقای معنوی و سطح بینشی این شهرستان مناسب و درخور تحسین نبوده است که البته طی سال‌هایی که گذشت به شایستگی بسیاری از روستاها و نواحی محروم این شهرستان به زیر چتر تبلیغات اسلامی و مجموعه راهکارها و رویکردهای این نهاد قرار گرفتند.

توجه به امور دینی با نگاه‌های خاص در شهرستان بویین زهرا با جدیت و همت روحانیون در حال پیگیری است و زمینه‌ها نیز از جهش و شتاب قابل توجه شهرستان در بخش فرهنگ و هنر دین‌محور حکایت دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا به تشریح روند برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن کریم پرداخت و ابعاد این دوره‌ها را انسان‌ساز ذکر کرد.

حجت‌الاسلام محمد رضوانی اظهار داشت: 30 کلاس آموزشی قرآن کریم در رشته‌های قرائت سطح یک و 2 و مفاهیم سطح یک در سال جاری در شهرستان بویین زهرا برگزار شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: این تعداد دوره‌های آموزشی توسط مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در طول ماه‌های گذشته برگزار شده که در مجموع 520 نفر در این کلاس‌ها حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کلاس‌ها ابراز داشت: ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در شهرستان جزو اولویت‌های تبلیغات اسلامی در شهرستان بویین زهرا است که با این رویکرد تاکنون پیگیری شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا ادامه داد: همچنین 17 کلاس دیگر نیز در شهرستان بویین زهرا از نیمه دوم مهرماه آغاز شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا از برگزاری 2 دوره آموزش قرائت سطح دو در شهر شال خبر داد و افزود: این کلاس‌ها برای خواهران و برادران در روستاهای «طزرک» و «مندرآباد» با شرکت 45 نفری هنرجویان آغاز شده است.

رضوانی با اشاره به اینکه تبیین آموزه‌های قرآنی در جامعه بسیار ضروری است، ابراز داشت: انتظار این است تا با برگزاری کلاس‌های ترجمه و مفاهیم قرآن در سطوح مختلف امر اشاعه فرهنگ قرآنی ارتقا یافته و زمینه بهبود توجه به قرآن فراهم شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا از اعزام 15 مبلغ به مدارس شهرستان بویین زهرا خبر داد و ابراز داشت: به منظور نشر و گسترش فرهنگ اقامه نماز در بین نوجوانان و جوانان شهرستان بویین زهرا تاکنون تعداد 15 مبلغ و مبلغه به مدارس شهرستان بویین زهرا اعزام شده‌اند.

رضوانی ادامه داد: همچنین با مساعدت‌های اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا زنگ نماز از 20 دقیقه به 30 دقیقه افزایش یافته است و تمام مدیران مدارس در سطح شهرستان مکلف به رعایت این زمان هستند.

رضوانی، گسترش رابطه معنوی دانش‌آموزان با روحانیون و مربیان دینی را ضروری دانست و ابراز داشت: همچنین دوره‌های آموزشی پایه یک قرآن کریم به منظور ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه و در راستای اجرایی‌سازی سند راهبردی دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: در نیم سال نخست سال 92 بیش از 700 نفر از هنرجویان در دوره‌های آموزش پایه یک قرآن شهرستان بویین زهرا شرکت کرده‌اند که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته روند رو به رشدی را داشته است.

رضوانی عنوان کرد: همچنین مراحل صدور گواهی پایان دوره برای 375 نفر شرکت‌کننده رشته‌های قرائت سطح یک و 2 و مفاهیم انجام شده است.

انتهای پیام/77005/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول