اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

وحدت مهمترین مسأله سیاسی مورد تأکید قرآن است

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده با تبریک هفته وحدت گفت: یکی از مهمترین مباحث سیاسی که بیش از 50 بار در قرآن بر آن تأکید شده است وحدت میان جوامع به خصوص مسلمانان بوده است.

وحدت مهمترین مسأله سیاسی مورد تأکید قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه لنده با دعوت به رعایت تقوای الهی‌ گفت: تقوا شیرینی زندگی انسان‌های مؤمن و خداجو بوده که برای رسیدن به خدا در پیش می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم پرداخت خمس در زندگی افزود: خمس یکی از مواردی است که هر مسلمانی باید در طول زندگی خود آن را رعایت کرده و نسبت به پرداخت آن خود را ملزم کند چرا که خمس متعلق به خدا و ائمه بوده و آن‌ها نیز بر این مهم تأکید فراوان دارند.

امام جمعه لنده تصریح کرد: هر کس معتقد به پیامبر و ائمه است باید در پرداخت خمس اموال خود کوتاهی نکند و سال خمسی خود را رعایت کند.

کیانی‌اصل در ادامه به ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: میلاد حضرت محمد (ص) آغاز برکات الهی نسبت به بندگان مخلص درگاه احدیت بوده و تعیین کننده مسیر سعادت انسان و بشریت شده است.

وی افزود: امام صادق (ع) نیز به تبعیت از جد بزرگوارش راه سعادت بشریت را در پیش گرفت و برای فراگیر کردن احکام و مبانی دین مبین اسلام با راه‌اندازی دانشگاه و تربیت بیش از چهار هزار شاگرد در این راه تلاش بسیار کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده با تبریک هفته وحدت گفت: یکی از مهمترین مباحث سیاسی که بیش از 50 بار در قرآن بر آن تأکید شده است وحدت میان جوامع علی الخصوص مسلمانان بوده است.

کیانی‌اصل با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) پیرامون نقش وحدت در جوامع اسلامی افزود: امام خمینی (ره) در خصوص وحدت فرمودند «اینجانب تمام گرفتاری‌ها و بدبختی‌های دول اسلامی و رمز عقب‌ماندگی آن‌ها را در نداشتن وحدت کلمه می‌دانم».

وی خاطرنشان ساخت: دشمن برای چپاول دول اسلامی از حربه‌های مختلفی از جمله تفرقه، دفاع از گروه‌های تروریستی، انتشار کتب و نشریات اختلاف برانگیز و ... استفاده می‌کند.

امام جمعه لنده گفت: دشمن از افراطی‌ها و افراد سطحی‌نگر شیعه و سنی به سود خود استفاده کرده و با دامن زدن به اختلافات این دو مذهب آتش کینه و نفرت را بیش از پیش برافروخته نگه می‌دارد.

وی تصریح کرد: زمینه‌های دعوت به وحدت عبارتند از تکیه بر مشترکات و عمل به قرآن که باید همسو و هم‌جهت انجام شوند.

کیانی‌اصل در ادامه با اشاره به تغییرات سیاسی در شهرستان لنده گفت: این شهرستان افتخار دارد که میزبان دومین فرماندار خود از فرمانداران ارزشی و آزاده‌های سرافراز جنگ تحمیلی است.

وی خطاب به مسئولان افزود: مسئولان تنها به تغییر فرمانداران و یا مسئولان دیگر بسنده نکنند چرا که آنها نیازمند حمایت بعد از انتصاب هستند.

امام جمعه لنده با تبریک کسب رتبه اول شوراهای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: آموزش و پرورش نیازمند حمایت فکری نخبگان و حمایت مالی خانواده‌ها می‌باشد.

وی در ادامه به دیدار شورای شهر و شهردار تهران با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با طرح مدیریت جهادی مسئولان را به داشتن روحیه خدمت به مردم با تأکید بر علم و درایت سفارش کرده‌اند چراکه با درایت و تدبیر صحیح مشکلات یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

انتهای پیام/82013/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول