اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه تاکستان عنوان کرد

حمایت اوقاف تاکستان از نخبه‌های قرآنی

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تاکستان گفت: فعالان قرآنی و دینی همواره از حمایت اوقاف و امور خیریه تاکستان برخوردار هستند.

حمایت اوقاف تاکستان از نخبه‌های قرآنی

فرهاد مرادخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: فهم و درک ریشه‌های عمیق قرآنی وظیفه‌ای سنگین و برعهده قاریان و حافظان است که باید به این مهم همت بگمارند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تاکستان ادامه داد: برای پی بردن به فلسفه نورانی کلام وحی باید با تأمل و درک در گفتار علما و افراد صالح این زمینه را در وجود خویش پیدا کرد و در راستای اشاعه فرهنگ دین اسلام کوشش کرد.

مرادخانی با اشاره به نقش امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به عنوان بسترسازهای فرهنگی برای پرورش نخبه‌های قرآنی تصریح کرد: اصل نخبه‌پروری و فراهم کردن چارچوب‌ها برای حفظ و قرائت قرآن کریم توسط جوانان و نوجوانان جزو سیاست‌های بسیار مهم اوقاف و امور خیریه است که در طول سال اجرایی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: بر همین اساس مجموعه کارکنان و متولیان امور وقف در تلاش برای گسترش عرصه فعالیت‌های قرآنی در پناه بارگاه و آستانه بقاع متبرکه و صحن‌های امامزاده‌ها هستند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان ادامه داد: تخصیص بیشتر اعتبار البته در این راستا مورد نیاز جدی اوقاف است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مرادخانی ادامه داد: در این راستا شهرستان تاکستان استعدادهای فراوان و ظرفیت‌های استفاده نشده در حوزه فعالیت‌های قرآنی است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان با بیان اینکه نخستین و مهمترین کارکرد وقف از گذشته‌های دور کار فرهنگی بوده ابراز داشت: امروز برخی از جنبه‌های مادی وقف در بین مردم مد نظر قرار گرفته است.

مرادخانی تصریح کرد: یکی از دلایل استقبال اندک برخی افراد از وقف و انجام وقف جدید عدم آگاهی آنها نسبت به فرهنگ وقف است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم به جایگاه وقف آگاه بوده و با موارد مصرف عواید وقف آشنا هستند، ادامه داد: نهاد اوقاف در شهرهای کوچک و بزرگ در تلاش است با انجام کارهای فرهنگی و قرآنی دیدگاه وقف را در بین مردم تقویت کند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان با بیان اینکه نخستین هدف واقفان کارهای فرهنگی است، عنوان کرد: در همین راستا مجموعه اوقاف در طول سال با برگزاری مسابقات قرآن کریم در مراحل شهرستانی، استانی، کشوری و سطوح بین‌المللی تا حدی توانسته است به این امر مهم دست پیدا کرده و مردم را تشویق به انجام وقف‌های قرآنی کند.

این مسئول افزایش وقف‌های جدید با نیت فعالیت‌های قرآنی را جزو دستاوردهای اوقاف و امور خیریه در حوزه برپایی مسابقات قرآنی ذکر کرد.

انتهای پیام/77005/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول