اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم خبر داد

برخورداری روستاییان از بیمه حوادث روستایی با حداقل هزینه

رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: بیمه حوادث روستایی برای روستاییان برقرار می‌شود و آنها با هزینه کم می‌توانند از بیمه حوادث استفاده کنند.

برخورداری روستاییان از بیمه حوادث روستایی با حداقل هزینه

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، سیدعباس پورهاشمی ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز نورآوران سلامت در شرق کشور که در روستای بیمرغ گناباد برگزار شد، اظهار کرد: در مرحله اول مرکز نورآوران سلامت در 7 منطقه کشور و در مرحله بعد در کل استان‌ها راه‌اندازی می‌شود که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این امر شفاهاً موافقت کرده‌اند.

وی افزود: دو استان فارس و آذربایجان شرقی آمادگی خود را برای راه‌اندازی این مراکز اعلام کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر و با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده سه کار توسط این مرکز شروع شده و تا حدود زیادی به نتیجه رسیده است که یکی از این اقدامات برقراری صندوق قرض‌الحسنه در روستاهای سراسر کشور برای اموری چون اشتغال در روستاها توسط پست بانک بوده که در این زمینه همه مکاتبات اداری را برای تسریع در اجرا حذف کردیم.

پورهاشمی اضافه کرد: برقراری بیمه حوادث برای روستاییان از اقدامات دیگری بوده که انجام شده است چرا که با وجود بیمه حوادث در کشور، این بیمه مختص روستاها نیست.

وی افزود: در بیمه حوادث روستایی همه حوادث در روستاها پیش‌بینی شده است و در صورت اجرا روستاییان با هزینه کم می‌توانند از بیمه حوادث استفاده کنند.

پورهاشمی اضافه کرد: سومین اقدامی که در حال پیگیری انجام آن هستیم، بحث حمل ‌و نقل روستایی است که کار بزرگی بوده و پیگیری‌های آن شروع شده است.

وی اضافه کرد: همه باید کمک کنیم که تعداد خیران و امثال افراد مشغول در مرکز نورآوران توسعه یابد و در روستاهای محروم بیشتر سرمایه‌گذاری انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: سنت اسلامی این بوده که اطبا برای معالجه بیماران به سراغ آنها می‌رفتند و حرکت نورآوران سلامت احیای این سنت حسنه است.

قهرمان رشید اظهار کرد: از آنجا که اجر برآوردن نیاز مومن از صد حج مقبول طبق فرموده امام صادق (ع) بیشتر بوده با این امر یک فرهنگ‌سازی بزرگ صورت گرفته است.

وی در مورد روستای بیمرغ نیز افزود: روستای بیمرغ، روستایی فرهنگی بوده که صدها شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول