اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

برگزاری 55 ویژه‌برنامه قرآنی در کنگان

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان از برگزاری 55 ویژه‌برنامه قرآنی در کنگان خبر داد.

برگزاری 55 ویژه‌برنامه قرآنی در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی بعد از ظهر امروز در نشست فعالان قرآنی کنگان اظهار داشت: آموزش قرآن، مهارت‌های قرآنی، زندگی به سبک و شیوه اسلامی از مواردی است که خانه‌های قرآنی می‌توانند به شکل ویژه آن را دنبال کنند و در توسعه مهندسی فرهنگی سهم گسترده‌ای داشته باشند.

وی افزود: در راستای گسترش فرهنگ قرآنی و ترغیب و تشویق فعالان قرآنی به ساماندهی این قشر پرتلاش فرهنگی اقداماتی از قبیل برگزاری جلسات، کیفیت‌افزایی مهارت‌های قرآنی و صدور مجوز انجام شده است.

اهرمی از صدور مجوز خانه قرآن کنگان خبر داد و خاطرنشان کرد: رمضان فریدونی از جمله فعالان قرآنی است که در سطح شهر کنگان به فعالیت مشغول است که در همین زمینه با همکاری دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان، مجوز خانه قرآن معراج با مسئولیت وی صادر شد.

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان از برگزاری 55 ویژه‌برنامه قرآنی در کنگان خبر داد و ابراز داشت: در سه ماهه پایانی امسال در کنگان 55 ویژه‌برنامه قرآنی برگزار می‌شود.

روحانی مستقر برکه‌چوپان نیز از برپایی جلسه تفسیر قرآن در این روستا خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد امینی اظهار داشت: تفسیر قرآن همانند دیگر علوم اسلامی در حرکت از سرمنزل وحی تا به امروز، به پیشرفت و سیر تکاملی خود ادامه داده و به صورت دانشی روش‌مند و گسترده درآمده و یکی از مهم‌ترین وظایفی که از جانب خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) واگذار شده تبیین و تفسیر قرآن بود لذا پیامبر (ص) نخستین کسی است که به تفسیر آیات قرآن پرداخته و در طول عمر شریف خود بر این امر اهتمام ورزیده است.

وی گفت: بی‌شک یکی از واجب‌‌ترین وظایف روحانیت این است که تلاش کند تا تمام مفاهیم قرآن را هرچه صحیح‌‌تر و متقن‌‌تر در سطوح مختلف تبیین کند و در دسترس جامعه قرار دهد و این کار حتماً باید صورت پذیرد وگرنه علاوه بر آنچه که اکنون جریان دارد منتظر انحرافات دیگری هم باید بود.

امینی یادآور شد: در راستای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در سطح روستا با همکاری فعالان قرآنی هرشب به‌مدت نیم ساعت جلسه تفسیر قرآن در این روستا برگزار می‌شود.

روحانی مستقر مسجد سلمان فارسی شهرستان کنگان نیز ابراز داشت: برنامه‌های قرآنی با کیفیت مطلوبی در این منطقه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی رحمتی اظهار داشت: دشمنان این نظام تهاجم فرهنگی را در دستور کار قرار داده‌اند تا جوانان جامعه را از معنویت دور کنند و این نیازمند تلاش بیشتر در عرصه فرهنگ دینی است تا جوانان احساس خلا در زندگی معنوی خود نکنند چرا که دشمن فعالیت‌های ضد اسلامی خود را در این مسیر تنظیم می‌کند.

وی گفت: اقامه نمازهای یومیه به جماعت، برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن، برگزاری ادعیه مذهبی با همکاری جوانان مسجد، برگزاری مناسبت‌های مذهبی با حمایت اداره تبلیغات اسلامی و خیرین محلی، پاسخگویی به مسائل شرعی به صورت تلفنی و حضوری از اهم برنامه‌های تبلیغی اینجانب در سه ماهه سوم سال جاری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2451/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول