اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای عالی استان قزوین مطرح شد

انتقاد استاندار از تبدیل روستاهای قزوین به شهرک

استاندار قزوین گفت: تغییر نام روستاها و تبدیل آنها به شهرک بدون در نظر گرفتن آفت‌های آن برای برطرف کردن مشکلات درست نیست و باید این شیوه مدیریتی اصلاح شود.

انتقاد استاندار از تبدیل روستاهای قزوین به شهرک

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین،‌ مرتضی روزبه در نشست استاندار قزوین با اعضای شورای عالی استان اظهار داشت: روستای حصار خروان کشاورزی و دامداری بی‌نظیر داشت و مردم 100 سال در آن زندگی و با عزت و شرافت تولید محصول می‌کردند.

وی افزود: اکنون می‌گویند این روستا باید به شهر و شهرک تبدیل شود که این کار راهکار درستی برای رفع مشکلات نیست و باید اصلاح شود.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه ما باید در اتخاذ تصمیمات درست فکر کنیم که به کدام سمت می‌رویم، افزود: ما اشتباه می‌کنیم که هویت روستایی مولد و تولید‌کننده را به شهر تبدیل می‌کنیم و نام آنها را تغییر می‌دهیم.

وی با بیان اینکه اکنون در تقسیمات کوچک و بزرگ شهری گرفتار شدیم که آمار سرطان افزایش یافته است، ابراز داشت: روستایی که تولیدکننده است باید به افزایش کشت، کیفیت و کمیت آن فکر کنیم نه اینکه نام آن را تغییر بدهیم.

این مسئول به شبکه آبیاری دشت حاصلخیز درجه یک اقبالیه اشاره کرد و گفت: این شهرک زمین حاصلخیزی داشت و از موقعیت و شرایط خوبی برای کشاورزی برخوردار بود که این شبکه آب کشاورزان را تامین می‌کرد ولی متاسفانه این شبکه اکنون به کانال فاضلاب تبدیل شده که تحقق این مهم یکی از آفت‌های تغییر نام اقبالیه به شهرک بوده است.

وی روستای ضیاءآباد را منبع تولید شیر و گوشت نام برد و اظهار داشت: این روستا فعالیت دامداری چشم‌گیری داشت ولی اکنون با تغییر نام به شهرک برخی مردم این مکان از فعالیت دامداری ابراز شکایت دارند و خواستار انتقال آن به خارج هستند که متاسفانه این مهم از آفت‌های شهری شدن است.

استاندار قزوین ادامه داد: مردمی که تا دیروز با علاقه در دامداری فعالیت می‌کردند امروز با تغییر این نام فعالیت اقتصادی و تولیدی آنها را در مسیر نابودی قرار دادیم و در واقع خودمان با اتخاذ تصمیمات غلط به بیراهه رفتیم.

این مسئول اظهار داشت: روستای ضیاءآباد بهترین گوشت را تولید می‌کرد که با توسعه آن می‌توانستیم تامین‌کننده گوشت کشور باشیم ولی متاسفانه امروز ما از برزیل این مواد پروتئینی را وارد می‌کنیم و یک روحانی نیز به این کشور می‌فرستیم تا در ذبح دام مشکلی پیش نیاید، تحقق این مهم برای ما افتخار نیست.

وی به روستای شریف‌آباد اشاره کرد و گفت: اسم این روستا قدمت تاریخی دارد و برای انتخاب نامش کار پژوهشی شده و بار معنای دارد ولی این روستا به شریفیه تغییر نام داده که متاسفانه این کار نیز با تصمیم درستی اتخاذ نشده است.

استاندار قزوین ابراز داشت: تغییر نام روستاها بدون در نظر گرفتن آفت‌ها آن درست نیست و باید این شیوه مدیریتی اصلاح شود.

ایجاد سازوکارهایی جدید در مدیریت با هدف گردش اقتصادی

این مسئول با اشاره به اینکه در جریان وضعیت بیمارستان رحیمیان هستم، ابراز داشت: ساختن بیمارستان و بهره‌برداری از آن هر کدام یک مرحله دارد.

وی ادامه داد: درست است که زمین احداثی این بیمارستان رایگان بوده ولی بهره‌برداری هزینه سنگین تجهیزاتی و صنایع پزشکی دارد، پزشک و پرستار رایگان نبوده و ما باید از فردی که در این مهم سرمایه‌گذاری کرده و کسی که زمین رایگان داده تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان ولایت، رحیمیان و 256 تختخوابی جدید به بهره‌برداری رسیده است، ابراز داشت: پزشکان فوق تخصص در قزوین برای فعالیت به بیمارستان رحیمیان به الوند می‌روند که تحقق این مهم پتانسیل خوبی برای این شهرستان است و باید از آن استفاده بهینه کرد.

این مسئول یادآور شد: مسئولان مربوط باید فضاهای جدیدی را کشف کنند و با بهره‌گیری از ابتکارها و ایده‌های نو خدمات خوبی را به مردم ارائه دهند تا با افزایش زیرساخت‌ها و فضاسازی در مجموعه‌ها سطح کار و زندگی مردم را افزایش داد.

وی با بیان اینکه باید سازوکارهایی در مدیریت خود ایجاد کنیم تا گردش اقتصادی در مکان‌های مختلف بیشتر شود، اظهار داشت: تحقق این مهم در بیشتر مناطق استان قزوین ممکن است و با عملی کردن به آن می‌توان گفت که مسئولان مربوط وظیفه خود را به درستی انجام دادند.

انتهای پیام/77009/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول