اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی خبر داد

افزایش 38 درصدی صادرات صنایع دستی کشور

مدیرکل آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صادرات صنایع دستی کشور 38 درصد افزایش داشته است.

افزایش 38 درصدی صادرات صنایع دستی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کامران سبزه میدانی امشب در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: مسئولان باید توجه بیشتری به وضعیت صادرات صنایع دستی کشورمان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 750 میلیون دلار صادرات صنایع دستی در کشور انجام شده است، تصریح کرد: این مقدار در مقایسه با سال 90 افزایش 38 درصدی داشته است.

مدیرکل آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: برای صادرات صنایع دستی کشورمان رایزنی‌های مختلفی انجام شده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه 270 هزار هنرمند در سطح کشور شناسایی شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده در تولید صنایع دستی و مشاغل خانگی برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد.

*لزوم اشتغال در حوزه صنایع دستی

سبزه میدانی بر لزوم اشتغال در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و بیان داشت: از صنعتگران کشورمان در این حوزه حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات بیمه هنرمندان اقدامات خوبی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: برای حمایت از صنعتگران تسهیلات ویژه‌ای برای اشتغال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به اینکه باید فرهنگ‌سازی مناسبی در زمینه جذب جوانان به صنایع دستی انجام شود، بیان داشت: با توجه به شرایط موجود باید برنامه‌ریزی مناسبی در سطح کشور و به شکل قابل قبولی انجام شود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه شرایط مناسبی برای صنعتگران جوان ایجاد شود، یادآور شد: امید است با تلاش مسئولان در سازمان بحث شکوفایی مشاغل خانگی اتفاق افتد.

انتهای پیام/73008/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول