اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست نقد و بررسی «نمایش دو یک به نفع بارسلونا» عنوان شد

بازی فوتبال می‌تواند دغدغه‌ساز باشد

نویسنده و کارگردان نمایش «دو یک به نفع بارسلونا» گفت: بازی فوتبال می‌تواند دغدغه‌ساز باشد.

بازی فوتبال می‌تواند دغدغه‌ساز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نشست نقد و بررسی نمایش «دو یک به نفع بارسلونا» امشب با حضور مهسا غفوریان، نویسنده و کارگردان و مهدی ضیا چمنی، بازیگر نقش مرتضی در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد برگزار شد.

نویسنده و کارگردان نمایش «دو یک به نفع بارسلونا» در این نشست گفت: در زمان نوشتن نمایشنامه فوق از ابتدا سوء‌تفاهمات رابطه زن و شوهر، ورود مرتضی دوست شوهر، ورود سیما دختر دایی زن خانه و زمان‌هایی از جمله سالگرد ازدواج و همچنین بازی فوتبال را در آن در نظر گرفتم.

* ساختمان اثر به ترتیب چیده شده است

مهسا غفوریان با بیان اینکه دغدغه‌های زندگی اصلاً خنده‌دار نیستند، اما با بیانشان اجرای طنز می‌گیرند، ادامه داد: این اثر در زمان نوشتن اصلاً طنز نبود و با استفاده از مهارت بازیگران بخشی از درام اجتماعی‌اش با طنز بیان شد؛ ضمن آنکه دغدغه‌های زندگی که به عنوان مشکلات هر فردی محسوب می‌شود اگر به شکل ساده‌ای بیان شود، حتی آن شخص مورد نظر نیز آن را خنده‌دار می‌بیند.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایش نشان داده شده که ما انسان‌ها قبل از درک کردن یکدیگر، همدیگر را قضاوت می‌کنیم که کار نادرستی است.

نویسنده و کارگردان نمایش «دو یک به نفع بارسلونا» تصریح کرد: ما با بیان یک موضوع کلیشه‌ای با عنوان مشکلات ارتباط یک زن و شوهر می‌خواستیم داستانی را روایت کنیم که به زندگی جامعه امروز نزدیک باشد و مخاطب آن را دیده باشد.

* مرتضی شخصیتی طنز، اما پر از غصه است

مهدی ضیا چمنی، بازیگر نقش مرتضی در نمایش «دو یک به نفع بارسلونا» نیز بیان داشت: با اینکه شخصیت فوق در مقابل همه خود را فردی قوی نشان می‌دهد، اما نه تنها قوی نیست؛ بلکه بسیار نیازمند فضای عاطفی است، چراکه به شدت تنهاست؛ از این رو شخصیتی طنز، اما پر از غصه است.

انتهای پیام/2202/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول