اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پس از وقوع درگیری‌های خونین بین طالبان و ارتش پاکستان

طالبان پاکستان: آماده مذاکرات جدی با دولت هستیم

گروه «تحریک طالبان پاکستان» اعلام کرد به‌ صورت مشروط آماده انجام مذاکرات صلح با دولت این کشور است.

طالبان پاکستان: آماده مذاکرات جدی با دولت هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌‌آباد، گروه شبه‌نظامی تحریک طالبان پاکستان امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اگر دولت صداقت خود را در روند صلح اثبات کند حاضر است در مذاکرات شرکت کند.

در این اطلاعیه به نقل از «شاهدالله شاهد» سخنگوی طالبان پاکستان آمده است: موضع ما در قبال مذاکرات بسیار آشکار است. اگر دولت نشان دهد که از صداقت و قدرت لازم برای انجام مذاکرات برخوردار است در آن صورت ما نیز آمادگی داریم تا به ‌رغم تلفاتی که بر ما وارد شده است در این مذاکرات شرکت کنیم.

وی با رد این ادعا که طالبان پس از کشته شدن «حکیم‌الله محسود» رهبر سابق این گروه در حمله پهپادهای آمریکایی تصمیم گرفته است تا خود را به ‌طور کامل از مذاکرات کنار بکشد، افزود: هم‌اکنون جنگی بین ما و آنان در حال انجام است و در جنگ نیز نیروهای 2 طرف کشته می‌شوند، اما حتی اگر دولت همین الان نیز صداقت و قدرت خود را اثبات کند حاضر به مذاکره هستیم.

«اعظم طارق» یکی دیگر از سخنگویان طالبان نیز در گفت‌وگو با «رویترز» گفت: واقعیت این است که ما نه در گذشته مذاکرات جدی و معنادار را رد کرده‌ایم و نه اهمیت این مذاکرات را در آینده تکذیب می‌کنیم، اما باید بگویم که دولت هرگز تلاش جدی برای مذاکرات انجام نداده است.

شاهد همچنین درباره احتمال اعلام آتش‌بس پس از آغاز مذاکرات صلح، این تصمیم را منوط به اقدامات دولت دانست و گفت: دولت پاکستان جنگ را آغاز کرده و به نیابت از آمریکا سربازانی را برای مقابله با ما به مناطق قبایلی فرستاده است.

وی افزود: ابتدا دولت باید با اعلام آتش‌بس فضای سازنده‌ای را برای مذاکرات ایجاد کند و اگر دولت دست به اقدامات اعتمادساز بزند در آن صورت ما نیز در عملکرد خود تجدیدنظر می‌کنیم.

شاهد همچنین با اشاره به کشته شدن محسود و «ولی‌الرحمن» معاون وی در حمله پهپادهای آمریکایی و در آستانه مذاکرات صلح، گفت: ما معتقدیم که اگر دولت قدرت و صداقت داشت در آن صورت رهبران ارشد ما به محض ارائه پیشنهاد صلح از سوی دولت کشته نمی‌شدند.

این اظهارات در حالی انجام می‌شود که شبه‌نظامیان طالبان از دیروز نیروهای امنیتی این کشور را آماج حملات خود قرار داده‌اند که بر اثر آن بیش از 20 نیروی امنیتی کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول