اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی فردوس خبر داد

بهره‌برداری از 146 پروژه کشاورزی طی دهه فجر در فردوس

رئیس جهادکشاورزی فردوس از افتتاح 146 پروژه کشاورزی طی دهه فجر امسال در فردوس خبر داد.

بهره‌برداری از 146 پروژه کشاورزی طی دهه فجر در فردوس

عباسعلی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در مناطق روستایی، برگزاری مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و دانشجویان ممتاز فرزندان جهاد، برگزاری کارگاه آموزشی قنوات و حفظ آن و نیز برگزاری جشن بزرگ فجر در روستای عشایری کجه از جمله برنامه‌های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر فردوس است.

وی ادامه داد: در ایام دهه فجر امسال تعداد 146 پروژه کشاورزی در بخش‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی و تولیدات دامی در شهرستان فردوس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و بیش از 218 خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس، میزان اعتبار هزینه شده در طرح‌های کشاورزی این شهرستان را دو میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان دو میلیارد و 400 میلیون تومان متعلق به تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

سرمایه‌گذاری شخصی 340 میلیون تومان در طرح‌های کشاورزی

غلامی تصریح کرد: برای انجام طرح‌های کشاورزی فردوس همچنین مبلغ 340 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شخصی صورت گرفته است.

وی همچنین میزان اشتغال مستقیم این طرح‌ها را 44 نفر و غیرمستقیم را 42 نفر اعلام کرد و یادآور شد: از مجموع 146 طرح تنها به چهار طرح اعتبار دولتی اختصاص یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس، بهره‌برداری از طرح‌های احداث استخر ذخیره آب و لوله‌گذاری، طرح تجهیز و نوسازی اراضی، طرح پرورش زنبور عسل، طرح پرورش دام شیری صنعتی، طرح تجهیز و پرورش ماهی قزل‌آلا و نیز احداث گلخانه را از جمله طرح‌های افتتاحی جهاد کشاورزی در دهه فجر عنوان کرد.

غلامی در پایان یادآور شد: بهره‌برداری از طرح‌های احداث و نگهداری باغ پسته، طرح حصارکشی باغ انار و باغ پسته و نیز طرح تولید ورمی کمپوست نیز از دیگر طرح‌های افتتاحی حوزه کشاورزی شهرستان فردوس در دهه فجر است.

انتهای پیام/69007/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول