اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

مشترکات اعتقادی محور وحدت امت اسلامی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: مشترکات اعتقادی عامل و مبنای اساسی وحدت جهان اسلام است و نباید از آن غفلت کرد.

مشترکات اعتقادی محور وحدت امت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری در گرامی‌داشت هفته وحدت اظهار داشت: نقش دشمنان برای جلوگیری از پیشروی اسلام بی‌بدیل است و نگرانی آنها از اسلام ناب محمدی و وحدت یکپارچه مسلمانان است.

وی تصریح کرد: دشمنان از اسلامی که مردم را از سلطه سردمداران پوشالی نجات داد، می‌ترسند و تلاش آنان بر این است که اسلام واقعی به مردم دنیا عرضه نشود.

مشهوری‌نظری با اشاره به سیره‌ پیامبر (ص) خاطر نشان کرد: بهترین نمونه برای وحدت عملی در اسلام سیره‌ پیامبر اکرم (ص) است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: تنها راهی که دشمن توانسته با اسلام مبارزه کند ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان از طریق مذاهب و فرقه‌های مختلف است و مسلمانان باید در این زمینه هوشیار باشند.

وی بیان کرد: نقش و تکلیف مسلمانان در مقابله و خنثی کردن مکر و حیله‌های دشمنان مهمترین تکلیفی است که مسلمانان در مقابل دشمنان دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یادآور شد: مشترکات اعتقادی که در بین مسلمانان وجود دارد، می‌تواند یکی از عواملی اساسی وحدت مسلمانان باشد و قرآن به عنوان کتاب آسمانی و اصول واجبه‌ای که در دین مبین اسلام وجود دارد و شیعیان و سایر فرقه و مذاهب اسلامی به آنها پایبند هستند.

مشهوری‌نظری در ادامه سخنان خود گفت: امام خمینی (ره) به عنوان رهبر عالی قدر در عصر کنونی منادی وحدت جهان اسلام به شمار می‌روند و شکل‌دهی نظام مقدس جمهوری اسلامی با نامگذاری هفته وحدت خیلی مشکلات را از میان برداشتند.

وی با بیان اینکه امروزه وظیفه ما حفظ وحدت است، افزود: امروز بهترین منادی وحدت مقام معظم رهبری هستند که باید گوش به فرمانشان بود. 

ضریح امامزاده سید صدرالدین رونمایی شد

همزمان با ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و ششمین اختر تابناک امامت و ولایت ضریح امامزاده سید صدرالدین بن موسی کاظم (ع) رونمایی شد.

این مراسم با حضور کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، عاشقان امامت و ولایت و مردم حسینی اردبیل برگزار شد.

این مراسم در محل بارگاه امامزاده سید صدرالدین بن موسی الکاظم (ع) و آیین با شکوه ولادت و مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مناسبت هفته وحدت و با پخش شربت و شرینی برگزار شد.

انتهای پیام/62004/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول