اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

صدور 215 مجوز بهسازی اماکن دامی روستایی در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: از زمان تشکیل این سازمان تاکنون 215 مجوز بهسازی اماکن دامی روستایی در استان صادر شده است.

صدور 215 مجوز بهسازی اماکن دامی روستایی در خراسان‌جنوبی

حمید‌رضا دستجردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: زمینه‌سازی حضور کارشناسان در عرصه‌های مختلف کشاورزی برای گسترش و انتقال دانش و فناوری نوین در بخش کشاورزی یکی از سیاست‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی با بیان این‌که حمایت متقابل از حقوق صنفی دانش‌آموختگان و اشخاص حقیقی و حقوقی بهره‌بردار خدمات از سیاست‌های  این سازمان است، تصریح کرد: همچنین ساماندهی اشتغال دانش‌آموختگان، ارتقاء توانمندی‌های حرفه‌ای و روز آمد کردن دانش فنی دانش‌آموختگان، زمینه‌سازی برای واگذاری امور تصدی‌گری دولت به دانش‌آموختگان از دیگر سیاست‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی یادآور شد: این سازمان به اصلاح نظام آموزش عالی کشور به منظور هماهنگ کردن آموزش‌ها با نیازهای بخش و بازار کار کمک می‌کند.

دستجردی اذعان داشت: کمک به افزایش کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی، ارتقاء بهره‌وری منابع پایه و نهاده‌های کشاورزی، نهادینه کردن فرهنگ بهره‌گیری از خدمات مهندسان در بخش کشاورزی، افزایش صدور خدمات فنی مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، حمایت از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش کشاورزی، ارتقاء منزلت و جایگاه متخصصان و تولید‌کنندگان بخش کشاورزی، تسهیل و ارتقاء ارائه خدمات فنی مهندسی به متقاضیان، تلاش برای خودکفایی سازمان و مشارکت مؤثر و کارآمد در نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های بخش کشاورزی از دیگر سیاست‌های این سازمان است.

وی از توسعه ارائه انواع خدمات بیمه‌ای برای اعضا این سازمان خبر داد و افزود: این خدمات شامل بیمه عمر، سرمایه‌گذاری، درمان تکمیلی، مسئولیت و سایر خدمات می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اذعان داشت: حمایت‌های آموزشی برای ارتقاء سطح تحصیلات تکمیلی اعضا و کارکنان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، حمایت از انجمن‌های علمی و تخصصی بخش کشاورزی و حمایت از نهادینه کردن نظام کنترل و نظارت در پایانه‌های عرضه تولیدات کشاورزی از سیاست‌های مهم این سازمان است.

دستجردی با بیان این‌که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در راستای ایجاد کانون دانش‌آموختگان بخش کشاورزی تلاش می‌کند، اضافه کرد: تلاش برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و کمک به افزایش ضریب نفوذ دانش‌آموختگان بخش کشاورزی در عرصه‌های تولید از دیگر اقدامات این سازمان محسوب می‌شود.

وی متذکر شد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با ارائه طرح‌های موثر و کارآمد در راستای رونق و رشد بخش کشاورزی تلاش می‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی ادامه داد: حمایت از ایجاد پایانه عرضه نهاده‌های کشاورزی یکی دیگر از سیاست‌های این سازمان محسوب می‌شود.

دستجردی یادآور شد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی تا‌کنون 215 عدد مجوز بهسازی اماکن دامی روستایی صادر کرده است.

وی با بیان این‌که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی به منظور نظارت بر پروژه‌های بخش کشاورزی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قراردادهایی را منعقد کرده است، اذعان داشت: متعاقب این قراردادها 11 نفر از اعضای سازمان در راستای اجرای پروژه‌های مذکور مشارکت کرده‌اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: همچنین این سازمان به منظور نظارت بر پروژه‌های بخش کشاورزی با سازمان جهاد کشاورزی قراردادهایی منعقد کرده و متعاقب آن تعداد 44 نفر از اعضای سازمان برای اجرای این پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/22481/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول