اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی:

کشاورزی پشتوانه امنیت پایدار و ضامن سلامت است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: کشاورزی پشتوانه امنیت پایدار، ضامن سلامت، پیشگیری و درمان است.

کشاورزی پشتوانه امنیت پایدار و ضامن سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی دوشنبه شب در نشستی با شورای اسلامی شهر استان اظهار داشت: کشاورزی تنها محصول زرشک، زعفران، عناب، زیتون و مانند اینها نیست بلکه محصولات کشاورزی بخشی از نگاه کشاورزی در دنیا محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: کشاورزی پشتوانه امنیت پایدار، ضامن سلامت، پیشگیری و درمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اذعان داشت: نگاه به کشاورزی باید وسیع‌تر شود و این سازمان بر اساس امکاناتی دارد خدمات ارائه می‌دهد.

وجود بیش از 90 هزار کشاورز در طبس

هادربادی با اشاره به تنوع زیاد کشاورزی در طبس افزود: بیش از 90 هزار کشاورز در طبس وجود دارد.

وی با بیان این‌که  37 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی ایجاد شده است، متذکر شد: 50 درصد مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: در سال 91 نسبت به سال 90 رشد هفت درصدی اشتغال را شاهد بودیم که از لحاظ تنوع کار نسبت به سایر نهادها متنوع‌تر بود.

احیاء 2500 قنات در خراسان جنوبی

هادربادی یادآور شد: 6 هزار قنات در استان وجود دارد که 2 هزار و 500  رشته قنات تا به امروز احیاء شده و احیاء مابقی آن مستلزم اعتبار است.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین راه کمک به بخش کشاورزی ایجاد صندوق کمک به کشاورزان است، اظهار کرد: صندوق توسعه بخش کشاورزی سال 86 با 500 میلیون تومان آغاز به کار کرد که در سال 89 به 2 میلیارد تومان و اکنون به 23 میلیارد تومان رسیده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی صندوق توسعه کشاورزی در شهرستان‌های استان، گفت: در شهرستان‌ها عضو اصلی صندوق‌ها کشاورزان هستند و در این زمینه به خودکفایی کشاورزی رسیده‌ایم.

هادربادی افزود: طرح توسعه کشاورزی دو سال قبل در کشور تصویب و از سال گذشته در استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: 220 میلیارد تومان از منابع به حدود 10 هزار طرح پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: بر اساس مصوبه مجلس برای نصب  کنتور هوشمند در هر زمینی که آبیاری تحت فشار اجرا می‌شود نصب این کنتورها مطرح است.

هادربادی با اشاره به مشکل دیمه‌زارهای نهبندان و تملک آن توسط منابع طبیعی متذکر شد: دادگستری استان شعبه ویژه‌ای را در این خصوص اختصاص داده  که تا به امروز اکثریت آراء  به نفع کشاورزان صادر شده است.

بیمه کشاورزی ضربه‌گیر خطر

وی در مورد بیمه کشاورزان و مراتع کشاورزی خاطرنشان کرد: بیمه کشاورز یک ضربه‌گیر خطر است و در سال‌های اخیر منابع مالی مورد نیاز صندوق بیمه کشاورزی فراهم نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: باید به سمتی برویم که تولید، افزایش و خسارت کاهش پیدا کند و این امر مستلزم آموزش است و در وهله بعد برای جلوگیری از برخی مشکلات استفاده از ماشین‌آلات گواهی‌نامه صلاحیت به فرد اعطا می‌شود.

هادربادی در پایان گفت: ما آمادگی کامل برای ارائه تسهیلات حتی به تعاونی‌هایی که عضو صندوق ما نباشند را داریم.

انتهای پیام/69017/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول