اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز:

تحکیم وحدت مهمترین نیاز جهان اسلام است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: در حال حاضر مهمترین نیاز جهان اسلام برای مقابله با توطئه‌های دشمنان تحکیم وحدت است.

تحکیم وحدت مهمترین نیاز جهان اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شاهد افزایش تهاجم و توطئه‌های کشورهای استکباری و دشمنان اسلام علیه ممالک اسلامی و مسلمانان سراسر جهان هستیم و باید برای مقابله با این توطئه‌ها تدابیر ویژه اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی دشمنی و کینه استکبار جهانی و کشورهای زورگوی غربی با مسلمانان این است که فرهنگ غنی اسلامی را مهمترین مانع در راه تحقق اهداف شوم خود به ویژه غارت منابع و ثروت مسلمانان و تسلط بر کشورهای اسلامی می‌دانند.

وی افزود: در این شرایط باید جهان اسلام با هم متحد بوده و با تحکیم وحدت میان امت اسلامی و ممالک مسلمان با تمام توان در برابر زورگویی‌ها و توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم، بنابراین در این وضعیت مهمترین نیاز جهان اسلام تحکیم وحدت است.

این استاد حوزه‌ علمیه بیان داشت: مذاهب اسلامی دارای اختلاف نظرهایی هستند و کشورهای غربی از همین اختلافات جزیی برای ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی به ویژه شیعه و سنی استفاده کرده و می‌خواهند میان اهل سنت و شیعیان جهان اختلاف بیاندازند.

صالحی گفت: پیروان مذاهب اسلامی باید هوشیار بوده و اجازه ندهند که اختلاف نظرهای موجود به ایجاد فاصله میان مسلمانان منجر شود.

وی با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران و علمای شیعه برای حفظ وحدت در میان امت اسلامی گفت: یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش برای نزدیکی مسلمانان به ویژه شیعیان و برادران و خواهران اهل سنت است و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یک هفته را به نام هفته وحدت نامگذاری فرمودند.

* اسلام دین رافت و حضرت محمد (ص) پیامبر رحمت است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: امت اسلامی در مواردی با هم اختلاف نظر دارند، از جمله این موارد می‌توان به اختلاف نظر در سالروز میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) اشاره کرد، اما همه ما به اینکه اسلام دین رافت و حضرت محمد (ص) پیامبر رحمت است ایمان داشته و تمام مذاهب اسلامی از کلام‌الله مجید سیراب می‌شوند.

صالحی ادامه داد: در شرایط فعلی به جای پرداختن به اختلاف نظرها، باید بر اشتراکات مذاهب اسلامی به ویژه عمل به تعالیم قرآن کریم تاکید کنیم و این امر منجر به تحکیم وحدت مسلمانان می‌شود.

وی تاکید کرد: جهان اسلام باید حول محور رسول گرامی اسلام (ص) متحد بوده و به طور قطع چنین اتحادی منجر به سعادت و تعالی فرد فرد مسلمانان و پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی خواهد شد.

صالحی در پایان گفت: در این میان وظیفه علمای شیعه و دانشمندان اهل سنت و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و مذهبی سنگین‌تر است و باید با شناخت دقیق توطئه‌های دشمنان اسلام، برای خنثی‌سازی آنها تلاش کنیم.

انتهای پیام/2302/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول