اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نظرآباد:

منابع آب نظرآباد جوابگوی تأمین نیاز مردم نیست

فرماندار نظرآباد با اشاره به کاهش منابع آب زیرزمینی و سطحی این شهرستان گفت: این منابع جوابگوی نیاز مردم به ویژه در بخش کشاورزی و صنعتی نیست.

منابع آب نظرآباد جوابگوی تأمین نیاز مردم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از استان البرز، یکی از دغدغه‌های مردم شهرستان نظرآباد در سال‌های اخیر تأمین آب شرب سالم و همچنین آب مورد نیاز بخش‌های کشاورزی و صنعتی است که متأسفانه به دلیل کاهش منابع زیرزمینی و همچنین انتقال آب سد طالقان به مناطق دیگر این دغدغه بیشتر شده است.

در همین رابطه با استقرار مدیریت جدید در استانداری البرز و فرمانداری نظرآباد، این بحث بار دیگر مطرح شد و شنیده‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است که تعدادی از شهروندان از جمله مدیران واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و همچنین برخی از کشاورزان در دیدارهای عمومی و خصوصی با فرماندار نظرآباد، مشکلات مربوط به این حوزه را مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه خبرنگار فارس با شهریار آقایی عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان نظرآباد تماس گرفت و وی ضمن تایید این مشکلات گفت: بلافاصله پس از حضور در فرمانداری، یکی از اولویت‌هایی که در دستور کار قرار دادیم، تامین آب شرب سالم و همچنین آب مورد نیاز بخش کشاورزی و صنعتی است.

وی افزود: در حال حاضر و بر اساس آخرین سرشماری انجام شده، شهرستان نظرآباد دارای 140 هزار نفر جمعیت بوده و باید برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی این شهروندان جدیت بسیاری داشته باشیم.

فرماندار نظرآباد افزود: یکی از مهمترین پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان در بخش کشاورزی بوده و بیش از 46 هزار هکتار اراضی ملی و مرتع، 30 هزار هکتار اراضی زراعی و 2 هزار هکتار اراضی باغی در این شهرستان زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی قرار دارد.

* نظرآباد دارای بیشترین حجم تولید گندم در استان است

آقایی گفت: یکی از مهمترین محصولات کشاورزی تولید شده در این شهرستان محصول استراتژیک گندم است و سالانه بیش از 35 هزار تن گندم در اراضی نظرآباد کشت می‌شود که از این نظر بیشترین حجم از تولید گندم در استان البرز را داریم.

وی بیان داشت: همچین سالانه بیش از 36 هزار و 500 تن انواع محصولات باغی در نظرآباد تولید می‌شود و از این نظر نظرآباد به عنوان قطب کشاورزی استان البرز مطرح است.

عالی‌ترین مقام اجرایی در نظرآباد گفت: طبیعی است برای توسعه کشاورزی در نخستین گام باید دغدغه کشاورزان برای تأمین آب را برطرف کنیم و در صورت بی توجهی به این حوزه، کشاورزی استان البرز آسیب جدی می‌بیند.

آقایی افزود: از سوی دیگر صنایع فعال در نظرآباد از جمله واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی ما نیز با این مشکل روبه رو هستند و باید به آن تأمین آب شرب سالم بیش از 140 هزار شهروند نظرآبادی را هم اضافه کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای رفع این مشکلات در دستور کار قرار دارد، گفت: در همان روزهای نخست حضور در فرمانداری با کشاورزان و مدیران واحدهای صنعتی گفت‌وگو و رایزنی کرده و از برخی از اراضی کشاورزی، باغی و واحدهای صنعتی نیز بازدید شده است.

فرماندار نظرآباد ادامه داد: در کنار این بازدیدها، رایزنی و گفت‌وگو با مسئولان ارشد استان و همچنین شرکت آب منطقه‌ای نیز انجام شده است، اما برای تحقق اهداف و رفع و یا حداقل کاهش مشکلات نیازمند همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مسئولان ارشد استان داریم که خوشبختانه همراهی‌ها و تعامل‌های خوبی در این زمینه شکل گرفته است.

آقایی خاطرنشان کرد: به عنوان نامه‌ای خطاب به نماینده محترم مردم نظرآباد و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی ارسال و از ایشان نیز خواستیم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مجلس نیز موضوع را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین خواسته‌های مردم اختصاص سهم آب نظرآباد از منابع آبی سد طالقان است و در صورت تحقق این مهم بخش مهمی از مشکلات و دغدغه‌های مردم رفع خواهد شد.

* متن کامل نامه فرماندار نظرآباد خطاب به نماینده این شهرستان در مجلس

بر اساس این گزارش، خبرنگار فارس در استان البرز توانست نسخه‌ای از نماینده فرماندار این شهرستان خطاب به حجت‌الاسلام مفید کیایی‌نژاد نماینده نظرآباد و ساوجبلاغ در مجلس به دست آورد که متن کامل این نامه به شرح زیر است:

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا کیایی‌نژاد

نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیت

احتراما با آرزوی توفیق الهی به استحضار می‌رساند، شهرستان نظرآباد با جمعیتی بالغ بر 140 هزار نفر و بیش از 30 هزار هکتار اراضی قابل کشت و 44 هزار هکتار عرصه‌های ملی و وجود 2 شهرک صنعتی فعال و یک شهرک صنعتی در حال احداث (نجم‌آباد) با ظرفیت اسمی 2500 واحد صنعتی و پتانسیل‌های موجود در بخش‌های کشاورزی و صنعتی این شهرستان، قطب کشاورزی و صنعتی در استان محسوب می‌گردد.

با توجه به اینکه شهرستان نظرآباد قابلیت‌ ویژه‌ای در توسعه و پیشرفت دارد، وجود مسائل و مشکلاتی منجمله تامین آب شرب و کشاورزی یکی از مهمترین آنان می‌باشد که نیاز به تصمیمات عالی و ارائه طریق از آن مقام محترم را دارد.

لذا با عنایت به بند و مصوبه شماره 10206/36022 مورخ 13/8/92 دولت نهم در خصوص اختصاص یک متر مکعب آب از سد طالقان به شهرستان‌های نظرآباد و ساوجبلاغ و بررسی‌های صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه‌ای استان تهران که اعلام گردید کمبود آب شهرستان‌های مذکور از منابع زیرزمینی تامین خواهد شد.

این در حالی است که دشت هشتگرد که شامل نظرآباد و ساوجبلاغ که حسب اعلام شرکت آب منطقه‌ای در موارد مشابه اذعان دارد، در شهرستان‌های موصوف مناب آب زیرزمینی و سطحی محدود است که از منابع جغرافیایی بحرانی محسوب می‌گردد. لذا خواهشمند است موضوع از طریق مراجع ذیصلاح کشوری مورد پیگیری قرار گیرد.

شهریار آقایی

سرپرست فرمانداری شهرستان نظرآباد

پیگیری‌های خبرنگار فارس در این شهرستان حاکی از آن است که مفید کیایی‌نژاد نماینده نظرآباد در مجلس موضوع را از طریق وزارت نیرو پیگیری کرده و این پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

این نماینده مجلس نیز خواستار اختصاص سهم آب از منابع سد طالقان از طریق وزارت نیرو شده است.

پیگیری‌های خبرگزاری فارس در استان البرز در این باره ادامه داشته و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول