اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران خبر داد

کمک 78 میلیون تومانی مراکز نیکوکاری به کمیته امداد مازندران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران از کمک 78 میلیون تومانی مراکز نیکوکاری به مددجویان این نهاد خبر داد.

کمک 78 میلیون تومانی مراکز نیکوکاری به کمیته امداد مازندران

ابراهیم باغبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار داشت: کمیته امداد امام‌خمینی به عنوان نهادی مردمی با حمایت دولت و مشارکت جدی مردم و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود برای رفاه و تأمین اجتماعی اقشار محروم و نیازمند کشور و نهادینه‌سازی مدیریت احسان و نیکوکاری گام بر می‌دارد.

وی تصریح کرد: دستورالعمل مدیریت شبکه‌های ارتباطی و حمایتی مردمی(شبکه نیکوکاری) توسط سرپرست امداد با هدف، ایجاد همبستگی، تکافل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقاء فرهنگ انفاق و نیکوکاری تدوین و ارائه شد و پیگیری این امر مهم به حوزه مشارکت مردمی سپرده شد.

باغبانی بیان داشت: حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی استان از زمان ابلاغ نخستین بخشنامه، تعداد چهار مرکز نیکوکاری کلبادمحله گلوگاه، مرکز نیکوکاری مسجد باقرزادگان ساری، مرکز نیکوکاری امام سجاد آمل و مرکز نیکوکاری مهدیه امیرکلا بابل افتتاح شد.

این مسئول استانی خاطرنشان کرد: مرکز نیکوکاری حمزه‌کلا بابل، مرکز نیکوکاری شریف‌آباد ساری و مرکز نیکوکاری مسجد امام رضا بابلسر به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری از زمان افتتاح تا آذر ماه سال جاری 78 میلیون و 577 هزار تومان در طرح‌های مختلف کمک کردند، افزود: مشارکت مراکز نیکوکاری در جشن عاطفه‌ها، نذورات قربانی و کمک‌های مردمی و غیره ... بوده است که در میان محرومان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اشاره به اینکه از زمان افتتاح این مراکز نیکوکاری تاکنون 140 جلسه با هیئت عاملان و موسسات خیریه برگزار شده است، افزود: تاکنون 552 نیکوکار، 38 امدادیار و 121 تشکل شناسایی شده‌اند.

باغبانی با بیان اینکه از زمان آغاز مراکز نیکوکاری 617 نفر برای دریافت کمک یا خدمات مراجعه کردند، گفت: از تعداد مراجعان به مراکز نیکوکاری 273 نفر مددجوی این نهاد و 337 نفر نیز غیر مددجوی امداد و تعداد هفت نفر سایر سازمان‌ها به مراکز نیکوکاری مراجعه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: نوع تقاضا مراجعان برای دریافت کمک از 617 نفر مراجعه شده 28 نفر برای کارهای فرهنگی، اشتغال 9 نفر، مسکن 20 نفر، درمان 13 نفر، جهیزیه شش نفر، معیشتی 496 نفر، وام 17 نفر و 21 نفر نیز برای دریافت کمک‌های موردی مراجعه کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران تعداد افراد کمک‌ گیرنده از زمان افتتاح مراکز نیکوکاری تا آخر آذر ماه سال جاری را  598 نفر اعلام کرد و تصریح کرد: از این تعداد 275 نفر مددجوی مورد حمایت بوده و 323 نفر سایر افراد از مراکز نیکوکاری کمک دریافت کردند.

انتهای پیام/86018/ح40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول