اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

امسال 30 درصد کشت‌های پاییزه بیمه شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی جاری که از اول مهرماه آغاز شده است در کشت‌های پاییزه نزدیک به 118 هزار هکتار از کشت‌های بیمه شده که 30 درصد کشت‌ها را زیرپوشش قرار می‌دهد.

امسال 30 درصد کشت‌های پاییزه بیمه شده است

مقصود قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی راهکار مناسبی برای جبران بخشی از این خسارت‌ها است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته نزدیک به 28 میلیارد تومان از خسارت‌ها را صندوق بیمه جبران کرده و این مبلغ 3.2 برابر پولی بوده که کشاورز برای بیمه کردن محصولات خود پرداخت کرده است.

قربانی اضافه کرد: در سال زراعی جاری که از اول مهرماه آغاز شده است در کشت‌های پاییزه نزدیک به 118 هزار هکتار از کشت‌های بیمه شده که 30 درصد کشت‌ها را زیرپوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: این کار در باغات نیز هنوز ادامه دارد و تا آخر بهمن‌ماه ادامه می‌یابد؛ 7 هزار هکتار بیمه داریم که 14 درصد سطح کشت را به خود اختصاص داده است.

قربانی یادآور شد: با مشارکتی که سازمان جهاد کشاورزی با صندوق بیمه انجام می‌دهد 23 شرکت بیمه‌گذار در استان فعال هستند و بیمه نهالستان‌ها اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 23 درصد جمعیت کل آذربایجان غربی در بخش کشاورزی اشتغال دارند و این آمار نشان می‌دهد که عمده فعالیت مردم در آذربایجان غربی مربوط به کشاورزی است.

قربانی از دستاوردهای بخش باغبانی آذربایجان غربی را صنایع تبدیلی عنوان کرد و ادامه داد: صنایع تبدیلی بیشترین صنعت استان را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از 250 واحد سردخانه فعال در استان وجود دارد و از نظر اشتغال‌زایی نیز بخش باغبانی بیشترین سطح شاغلان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/61005/ز20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول