اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

امروز بدون ناشری از ایران

نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره آغاز به کار می‌کند

چهل‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره امروز بدون حضور ناشری از ایران آغاز می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره آغاز به کار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری العربیه در پی انتشار شائعه‌هایی درباره تعویق یا لغو برگزاری چهل‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره، برگزار کنندگان این نمایشگاه قرار است امروز در یک نشستی با رد شایعات مربوط به این امر جزئیات این نمایشگاه را اعلام کنند.

بنابر این گزارش، در عین حال عنوان شده است که این نمایشگاه از امروز(22 ژانویه) آغاز می‌شود و تا 6 فوریه(16 بهمن) ادامه خواهد داشت و قرار است در آن 24 کشور حاضر شوند.

از این 24 کشور 17 کشور عرب و 7 کشور غیرعرب حضور دارند و کویت میهمان ویژه این نمایشگاه است و در آن 755 ناشر حاضر می‌شوند.

احمد مجاهد رئیس هیئت کتاب مصر، همچنین اعلام کرده که برای نخستین بار همزمان و به صورت موازی با این نمایشگاه نمایشگاه کتاب کودکان برگزار می‌شود.

ویژگی دیگر نمایشگاه امسال کتاب قاهره که شعار آن «فرهنگ و هویت» است، اعلام نام «شخصیت نمایشگاه» است که امسال نام «طه حسین» چهره ادبی بزرگ و مشهور مصری برای این منظور انتخاب شده که هیئت کتاب مصر 20 کتاب وی را تجدید چاپ کرده است.

اما درباره جشن‌های انقلاب 25 ژانویه مصر مسئولان این نمایشگاه عنوان کرده‌اند که نه تنها چون سال‌های گذشته نمایشگاه را تعطیل نخواهند کرد بلکه در جریان فعالیت‌های نمایشگاه جشن‌های هنری و فرهنگی را برای 25 ژانویه درنظر گرفته است.

به گزارش فارس، در این نمایشگاه که امروز توسط رئیس جمهور دولت شبه‌کودتای مصر افتتاح می‌شود برای چندمین سال متوالی ایران حاضر نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول