اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

سد گیوی تا پایان سال آبگیری می‌شود

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: سد کوثر که یکی از سدهای مهم و اساسی جنوب استان اردبیل است تا پایان امسال آبگیری می‌شود.

سد گیوی تا پایان سال آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در بازدید از سد کوثر در گیوی اظهار داشت: آنچه به کند شدن این پروژه منجر شده عدم تأمین منابع اعتباری و برخی نارضایتی‌های پیمانکاران بوده که به دلیل تزریق نشدن منابع نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم در بودجه‌ای که تقدیم مجلس کرده و مقرر شده که برای پروژه‌های با پیشرفت بالای 90 درصد منابع اعتباری اختصاص یابد، سد کوثر یکی از این پروژه‌های اساسی و زیربنایی است که امیدواریم در سه ماهه اول سال آینده این سد به صورت کامل تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

جعفری‌بنه خلخال در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: طولانی شدن زمان اجرای این پروژه اهالی منطقه را ناراحت کرده و سبب تأخیر در اجرای شبکه پایاب این سد شده که خود کشاورزان نیز از طولانی شدن زمان اجرای آن گله‌مند هستند.

این مسئول سد کوثر را از بزرگترین سدهای خاکی استان اعلام کرد و ادامه داد:‌ ظرفیت ذخیره‌سازی آن حدود 76 میلیون متر مکعب است که قطعاً با بهره‌برداری از آن جنوب استان می‌تواند در مسیر توسعه واقعی قرار گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: با بهره‌برداری از این سد عظیم علاوه بر اینکه 10 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل می‌شود فرصتی برای کشت‌های متعدد در منطقه و رونق باغداری فراهم می‌آید که در این باب انتظار ما این است که بیش از هر زمان دیگر طرح‌ها و پروژه‌ها با قوت و قدرت ادامه یافته و بستر بهره‌مندی هموطنان از آن به شکل مطلوب فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ‌تلاش بنده این است که این پروژه دچار رکود و تعطیلی نشود و برای سال آینده نیز سعی و کوشش ما از طریق منابع اعتباری ملی و استانی بر این است تا هر چه سریع‌تر نواقصات این طرح برطرف شده و سد کوثر به عنوان یک سد کامل افتتاح شود تا مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر بتوانند از مزایای آن استفاده لازم را ببرند.

جعفری‌بنه خلخال در مورد برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام منطقه نیز بیان کرد: یکی از درخواست‌های ما به کمیسیون تلفیق افزایش بودجه‌های عمرانی و ظرفیت تخصیص منابع اعتباری به استان‌هاست که در این زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه در حوزه راه‌سازی در خلخال و کوثر هدف‌گذاری‌های اصلی و برنامه‌های جدی است که بدون کمی و کاستی اجرایی و عملیاتی شده و شاهد به ثمر نشستن این توانمندی و قابلیت بی‌نظیر هستیم.

انتهای پیام/62007/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول