اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان زندان‌های کشور اعلام کرد

اجرای طرح انتقال زندان‌ها از داخل به بیرون شهرها در تمام استان‌ها

رئیس سازمان زندان‌های کشور پس از بازدید از زندان هشترود دستور خروج زندان هشترود از مرکز شهر هشترود را داد و گفت: طرح انتقال زندان‌ها از داخل شهرها به بیرون شهرها به زودی در تمام استان‌ها اجرا می‌شود.

اجرای طرح انتقال زندان‌ها از داخل به بیرون شهرها در تمام استان‌ها

 به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، غلامحسین اسماعیلی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در سال‌های اخیر در بودجه و اعتبارات در کل کشور محدودیت‌هایی بوجود آمد و این محدودیت‌ها باعث شد خروج زندان هشترود راکد بماند.

وی افزود: همچنین سختگیری دیگری نیز دولت انجام داد مبنی بر اینکه هیچ پروژه‌ای انجام ندهید و آغاز نکنید تا پروژه‌های قدیمی اتمام شود و این هم باعث شد ما هیچ پروژه جدیدی در کشور انجام ندهیم.

رئیس سازمان زندان‌های کشور بیان کرد: اما با توجه به محدودیت مکانی زندان هشترود و موقعیت آن که در داخل شهر است درصدد جابه‌جایی زندان هشترود به یک مکان جدید به صورت موقت شدیم.

اسماعیلی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دستوری برای ساخت بازداشتگاه‌های موقت در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت دارید یا نه؟ گفت: طرح انتقال زندان‌ها از داخل شهرها به بیرون شهرها به زودی در تمام استانها اجرا خواهد شد اگر روند اعتبارات و بودجه به‌گونه‌ای باشد که محدودیت‌ها برطرف شود این کار به‌زودی صورت خواهد گرفت. 

حجت‌الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه هشترود هم در این بازدید خواستار ایجاد کلاس‌های فنی و حرفه ای در داخل زندان هشترود شد و اظهار کرد: برای زندان هشترود قبلاً 20 هزار متر مربع زمین در نظر گرفته شده بود و با کمک مردم خیر هشترود 20 هزار مترمربع دیگر نیز خریداری می‌شود تا در اسرع وقت به جای انتقال زندان هشترود به مکان جدید در این زمین زندان ساخته شود.

 گفتنی است زندانیان نیز در این دیدار یک ساعته با رئیس زندان‌های کشور به بیان مشکلات خود پرداختند که وی در برخی موارد هم دستوراتی داد.

به جز اشاره عده‌ای از زندانیان از کوچکی بند و محیط زندان – نبود امکانات ورزشی و کارگاههای اشتغالزایی – نیز مطرح شد.

قبلاً در جلسه‌ای در فرمانداری هشترود مبلغ 1 میلیارد و 500 میلیون ریال در بودجه سال 93 برای تجهیز زندان به مکان جدید خود در نظر گرفته شده بود که رئیس زندان‌های کشور هم قول مساعد پرداخت 1 میلیارد و 500 میلیون ریال دیگر نیز برای تجهیز و تکمیل زندان موقت در مکان جدید را نیز داد.

انتهای پیام/60007/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول