اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

نگاه مدیران گلستانی باید به سمت توسعه روستایی تغییر یابد

معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: نگاه مدیران، فرمانداران و بخشداران که عموما نگاه توسعه شهری است باید به توسعه روستایی تغییر یابد.

نگاه مدیران گلستانی باید به سمت توسعه روستایی تغییر یابد

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا مروتی ظهر امروز در جمع مدیران حوزه عمرانی استانداری گلستان اظهار داشت: اعتدال تنها به معنای استفاده از نگاه سیاسی نیست بلکه رفع نیاز محرومان جامعه، برقراری توازن امکانات و مواهب بین تمامی اقشار جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه منابع و اعتبارات در استان به شکلی توزیع شود که همه مردم اعم از برخوردار و محروم‎ترین بخش آن، از این مواهب بهره‎مند شوند، می‎توان گفت، اعتدال تبلور پیدا کرده است.

محرومیت گلستان در لایه‎های درونی آن پنهان است

مروتی با اشاره به محرومیت بخش‎های مختلف استان گلستان اذعان داشت: این استان با وجود سرسبزی و مواهب طبیعی ظاهری، محرومیت‎های بسیاری را در لایه‎های درونی خود به همراه دارد.

وی یادآور شد: با توجه به این کاستی‎ها، لزوم انجام فعالیت و کار در حوزه عمرانی و زیرساختی استان، بسیار احساس می‎شود.

این مسئول گلستانی با تاکید بر محرومیت‎زدایی به عنوان برنامه توسعه استان تصریح کرد: بسیاری از این مناطق محروم از نظر اقتصادی ضعیف بوده یا ضعیف نگه داشته شده‎اند.

مروتی ادامه داد: در مناطقی که تصور می‎کنیم از نظر اقتصادی بسیار ضعیف هستند، مردمی بسیار قوی و استوار داریم که در آن شرایط سخت زندگی می‎کنند.

به گفته وی این مردم نیازمند توجه ویژه هستند و باید تلاش بیشتر کرد تا توزیع عادلانه منابع در این مناطق محروم استان اتفاق بیافتد.

حوزه عمرانی استانداری گلستان منسجم و توانمند کار می‎کند

مروتی با اشاره به خدمات انجام گرفته در مناطق روستایی گلستان اذعان داشت: در حوزه روستایی استان خدمات خوب و ابتکارات بسیار ارزنده‎ای انجام گرفته است.

وی یادآور شد: بسیاری از پروژه‎ها و طرح‎ها که اکنون در این عرصه و دیگر عرصه‎های عمرانی بهره‎برداری می‎شوند، از سال‎های گذشته شروع شده و اکنون به نتیجه رسیده‌اند.

این مسئول گلستانی با اشاره به وجود مدیران و نیروهای توانمند در حوزه عمرانی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: این حوزه از بخش‎هایی است که منسجم و توانمند کار می‎کند.

مروتی تصریح کرد: ماهیت این بخش و تعدد وظایف حساس این حوزه اقتضاء می‎کند، مدیران آن از اخلاق‌محوری، پاک‌دستی و سختکوشی زیاد برخوردار باشند.

وی خطاب به مدیران و کارکنان حوزه عمرانی استانداری گلستان متذکر شد: بیشترین تاثیرات کاری این حوزه بر خانواده‌های کارکنان این بخش است و به نوعی باید گفت، کارمندان واقعی استانداری خانواده‎های شما هستند که مشکلات را تحمل می‎کنند.

مروتی با اشاره به جمعیت برابر روستایی و شهری در گلستان گفت: بیشترین مشکلات استان در بخش روستایی است و البته کمبودها و کاستی‎های موجود، حاصل کم‎کاری کل مجموعه استان است نه به واسطه ضعف در یک حوزه.

نگاه توسعه شهری در مدیران گلستانی باید به سمت توسعه روستایی تغییر یابد

وی اضافه کرد: نگاه مدیران، فرمانداران و بخشداران که عموما نگاه توسعه شهری است باید به توسعه روستایی تغییر یابد.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت توجه به رویکرد گردشگری در روستاهای استان افزود: در این سیاست روستاها را باید به سمت طبیعت‎گردی و بازگشت به فرهنگ و اصالت فرهنگی روستاها سوق داد.

مروتی یادآور شد: در این مسیر دغدغه‎هایی وجود دارد، البته کارهایی شروع شده که نباید روی زمین بماند و مدیریت جدید باید با جدیت پیگیر آن باشد.

وی با اشاره به استان گلستان به عنوان استانی سرشار از مواهب و پدیده های مختلف طبیعی گفت: با گفتن بلایا به رخدادهای طبیعی موافق نیستم، بلکه این پدیده‎ها را باید با برنامه‎ریزی مدیریت کرد و از تهدید به فرصت مبدل ساخت.

مدیریت بحران در بخش اطلاع‎رسانی موفق عمل کرده است

مروتی یادآور شد: این اداره کل در بخش اطلاع‎رسانی موفق عمل کرده‎ است، اما به دنبال ارائه راهکار و فرهنگ‎سازی باشد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم و حتی مدیران دستگاه‎های اجرایی، اصول اولیه امداد و نجات را نمی‎دانند، این فضا را بشکنید و راهکاری فرهنگی و آموزشی ارائه دهید.

مروتی خاطرنشان کرد: رویکرد فرهنگی در مدیریت بحران باید با جهت‌گیری پیشگیری باشد.

انتهای پیام/83002/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول