اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار قم خبر داد

آماده‌باش 2500 پرسنل شهرداری قم برای خدمت‌رسانی در روزهای برفی

معاون هماهنگی مناطق و امور شهری شهرداری قم با اشاره به بارش برف طی روزهای گذشته و کاهش شدید هوا، از آماده‌باش بیش از 2500 نفر از پرسنل شهرداری برای خدمت‌رسانی به شهروندان خبر داد.

آماده‌باش 2500 پرسنل شهرداری قم برای خدمت‌رسانی در روزهای برفی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی اصفهانیان‌‌مقدم سه‌شنبه شب در چهل و پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی در مورد طرح آمادگی زمستانی شهرداری قم اظهار داشت: از ماه‌های قبل با تشکیل جلسات مختلف به ریاست شهردار قم و محوریت معاونت هماهنگی مناطق و امور شهری با حضور معاونین و مسئولان مناطق هشت‌گانه بارش‌های برف و باران سنوات گذشته آسیب‌شناسی شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی جامع و کاملی برای ایام پایان سال 92 در دستور کار قرار گرفته تصریح کرد: در این راستا با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف و یخبندان از اوایل هفته جاری و برودت هوا تا منفی 10 درجه سانتیگراد و با توجه به تاکیدات شهردار قم مبنی بر اقدامات به موقع، پیشگیرانه و رویکرد خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان، برنامه‌ریزی‌های منسجمی صورت گرفت.

معاون هماهنگی مناطق و امور شهری شهرداری قم با اشاره به ساماندهی و آماده‌باش بیش از 2 هزار و  500 نفر از پرسنل خدمات شهری، فضای سبز، موتوری و پرسنل ستادی مناطق هشت‌گانه اظهار داشت: این نیروها در سطح ستاد‌های 26‌گانه شهرداری در دستور کار قرار گرفت که این عوامل در این ایام به صورت شبانه‌روزی اقدامات بسیار خوب و به موقعی انجام دادند.

وی از هماهنگی و به کارگیری بیش از 270 دستگاه انواع ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری، ماشین‌آلات طرح زمستانی از جمله نمک‌پاش، برف روب، مکنده و ... خبر داد و ابراز داشت: با رویکرد اقدامات پیشگیرانه، به موقع و جلب مشارکت شهروندان از قبل، جانمایی بیش از 300 باکس شن و نمک در سطوح شیب‌دار، معابر و شوارع اصلی انجام شد.

اصفهانیان‌‌مقدم با اشاره به طراحی و جانمایی هشت سایت شن و نمک و یک سایت مرکزی در سطح مناطق هشت‌گانه خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در محور مواصلاتی پیامبر اعظم(ص) در سه راهی انسجام سایت مرکزی شن و نمک را طراحی کردیم تا ماشین‌آلات و ادوات شهرداری حداقل جابه‌جایی و نقل و انتقال را داشته باشند و به موقع وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه از شروع بارش برف و کاهش دما هوا به زیر صفر درجه پاکسازی و نظافت و نمک‌پاشی سطح شیب‌دار، شوارع و معابر اصلی و فرعی را به دو صورت دستی و مکانیزه در دستور کار قرار دادیم، اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته با محوریت حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، مراکز ارائه خدمات عمومی، بیمارستان‌ها، مساجد، ادارات، ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی و ... به صورت جامع و کامل انجام شد.

معاون هماهنگی مناطق و امور شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه با اقدامات به موقع و پیشگیرانه صورت گرفته در روزهای اخیر، از مسدود شدن شوارع و ایجاد مشکلات برای شهروندان جلوگیری شد، ابراز داشت: با اقدامات همه جانبه توانستیم رضایت عمومی و حداکثری شهروندان را طی روزهای گذشته داشته باشیم.

وی همچنین با تاکید بر توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از اوایل صبح به طور یکپارچه در مناطق هشت‌گانه شهروندان را جابه‌جا کردند.

اصفهانیان‌مقدم هماهنگی شهردار و استاندار مبنی بر تعطیلی مدارس و تغییر ساعات کار ادارات را مورد توجه قرار داد و گفت: این مهم، اقدام مناسبی بود که برای رفاه حال شهروندان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه سامانه 137 و فوریت‌های خدمات شهری به صورت شبانه روزی فعال بودند، یادآور شد: شهروندان می‌توانستند با تماس با این سامانه در کمترین زمان ممکن خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند.

معاون هماهنگی مناطق و امور شهری شهرداری قم با بیان اینکه علاوه بر مدیریت بارش برف جمع‌آوری و انتقال بیش از 700 تن پسماند شهری و زباله را در دستور کار داشتیم، اذعان داشت: با برنامه‌ریزی‌های جامع، منسجم و کاملی که از قبل با پیمانکاران و کارکنان شهرداری در سطح مناطق هشت‌گانه داشتیم این امر هم انجام شد و شهروندان هیچ مشکلی در این زمینه نداشتند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت البرز برای جمع‌آوری پسماند‌های شهری در این ایام گفت: با برنامه‌ریزی‌های جامع و کاملی که داشتیم بحث نمک پاشی سایت و معبر سایت صورت گرفت و جمع‌آوری و انتقال پسماند‌های شهری به طور کامل انجام شد.

اصفهانیان‌مقدم بارش‌های شدید برف و برودت منفی 10 درجه هوا را در این ایام مورد توجه قرار داد و افزود: حفظ و حراست درختان و سبک‌سازی شاخ و برگ آنها به همت عوامل شهرداری قم انجام شد.

وی تامین سوخت برای گلخانه‌ها، تنظیم درجه حرارت، حفظ و نگهداری از تاسیسات شهرداری، تاسیسات گلخانه‌ها و آب‌نماهای سطح مناطق هشت‌گانه را از دیگر اقدامات صورت گرفته ذکر کرد و با اشاره به همکاری شهرداری با سایر ادارات، مدیریت بحران و سایر دستگاه‌های امدادی اظهار داشت: با توجه به یخبندان شدید و بارش‌های مستمری که داشتیم با تدابیر و رهنمود‌های شهرداری محترم و حضور یکپارچه و هماهنگ عوامل خدوم و زحمت‌کش شهرداری خدمت‌رسانی،‌ پاکسازی و آزادسازی معابر به صورت مطلوبی و جامع و کامل انجام شده است.

اصفهانیان‌مقدم یادآور شد: در این ایام شهروندان هیچ مشکلی در مورد مسدود شدن شوارع و مشکلاتی در این زمینه نداشتند و به لطف کریمه اهل بیت(ع) و حضور به موقع همکاران رضایت حداکثری شهروندان و ادارات را در سطح شهر داشتیم.

انتهای پیام/78010/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول