اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3/ایران‌گشت/کرمان

لاله‌زار، بیدخوان و گلزار را باید دید

طبیعت زیبای لاله‌زار، بیدخوان و گلزار شهرستان بردسیر را باید دید و روح خود را جلا داد.

لاله‌زار، بیدخوان و گلزار را باید دید

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، بردسیر یکی از مناطق خوش و آب و هوای استان کرمان است و با داشتن مناطق طبیعی بکری همچون لاله‌زار، بیدخوان، گلزار و ... مکانی مفرح و زیبا برای گردشگری داخلی و خارجی و جلا بخشیدن به روح و جان است.

بردسیر هم به لحاظ گردشگری دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است و هم در بخش صنعت و معدن، کشاورزی و دامپروری از استعدادهای قابل توجهی برخوردار است.

از قدیم‌الایام این شهرستان در زمینه ‌دامپروری و کشاورزی یکی از قطب‌های استان کرمان به شمار می‌آید و در حال حاضر علاوه بر اینکه در بخش کشاورزی و دامداری توسعه ‌خوبی صورت پذیرفته است، صنایع‌ به ویژه صنایع مادر در زمینه فولاد هم در حال استقرار است.

گل محمدی محصول منحصر به فرد بردسیر

گل محمدی یکی از محصولات منحصر به فرد بردسیر است که 2 هزار و 500 هکتار از مزارع این شهرستان را به خود اختصاص داده و سالانه بالغ بر 5 هزار تن گل محمدی از آنها برداشت می‌شود.

گل محمدی لاله‌زار بردسیر به دلیل قرار داشتن در ارتفاع 2 هزار و 800 متری از سطح دریا دارای مرغوبیت ویژه‌ای است که اسانس و گلاب این محصول، برند ملی و بین‌المللی دارد.

اسانس گل محمدی لاله‌زار بردسیر به برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان و انگلستان و با نام این منطقه صادر می‌شود.

هادی احمدی فرماندار‌ بردسیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسیر اظهار داشت: بردسیر در جنوب غربی مرکز استان کرمان با فاصله 60 کیلومتر نزدیکترین شهرستان به مرکز استان است که این موضوع ‌یکی از مزایا و گاهی سبب محدودیت‌ها و معایبی برای آن شده است.

وی عنوان کرد: در مجموع شهرستان بردسیر بالغ بر 73 هزار نفر جمعیت دارد که 43 هزار نفر در نقاط شهری و مابقی در نقاط روستایی و عشایری شهرستان ساکن هستند.

پرورش 2 میلیون رأس دام در بردسیر

احمدی ابراز داشت: در زمینه محصولات کشاورزی و دامداری بالغ بر 2 میلیون رأس دام سبک و سنگین در شهرستان وجود دارد و در زمینه ‌تولید محصولات کشاورزی هم شهرستان بردسیر در اغلب محصولات تولیدی حائز رتبه‌های برتر ‌استانی است.

وی خاطر نشان کرد: بردسیر در تولید و تامین علوفه مقام استانی دارد و به لحاظ تولید گردو رتبه ‌دوم استان کرمان را داراست که کیفیت گردوی منطقه‌ خوش آب و هوای بیدخوان حائز اهمیت است.

کشت 2500 هکتار گل محمدی در بردسیر

فرماندار بردسیر گفت: گل محمدی یکی از محصولات منحصر به فرد شهرستان بردسیر است که 2 هزار و 500 هکتار از مزارع شهرستان بردسیر را به خود اختصاص داده است و سالانه بالغ بر 5 هزار تن گل محمدی تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: گل محمدی منطقه لاله‌زار بردسیر به دلیل قرار داشتن در ارتفاع 2 هزار و 800 متری از سطح دریا دارای مرغوبیت ویژه‌ای است که اسانس و گلاب این محصول برند ملی و بین‌المللی دریافت کرده‌اند.

احمدی خاطر نشان کرد: گل محمدی، گلاب و اسانس این محصول به استا‌ن‌هایی از جمله فارس و کاشان ارسال و اسانس گل محمدی لاله‌زار بردسیر نیز به برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان و انگلستان و با نام این منطقه صادر می‌شود.

8 کارخانه فرآوری گل محمدی در بردسیر وجود دارد

فرماندار بردسیر اظهار داشت: در مجموع هشت کارخانه فرآوری گل محمدی در بردسیر وجود دارد و در شرایط خوب ما قادر هستیم 60 درصد گل محمدی تولید شده را فرآوری کنیم.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید گل محمدی خالی است که سرمایه‌گذاران در صورت تمایل می‌توانند در این منطقه حضور پیدا کرده و از این ظرفیت‌ استفاده کنند و ما نیز در مورد واگذاری زمین و تسهیلات مورد نیاز حداکثر همکاری را با آنها انجام می‌دهیم.

احمدی بیان داشت: وجود گل محمدی سبب شده که لاله‌زار بردسیر هر ساله در قالب جشنواره گل محمدی پذیرای چند هزار نفر از هموطنانمان باشد.

وی افزود: در بخش گردشگری و خوش آب و هوای منطقه گلزار بردسیر نیز ظرفیت‌های بالقوه ‌زیادی وجود دارد، بالغ بر یک هزار هکتار از زمین‌های این منطقه به درختان سیب و گلابی اختصاص دارد که بخش عمده آن به استان‌های همجوار ارسال می‌شود و هر ساله در فصل برداشت این محصولات گلزار با جشنواره سیب و گلابی میزبان جمع زیادی از گردشگران است.

احمدی خاطر نشان کرد: در بخش نگار از قدیم‌الایام ‌کشت گندم را داشتیم که در حال حاضر 8 هزار و 500 هکتار از زمین‌های زراعی این منطقه به کشت گندم اختصاص دارد و بالغ بر 33 هزار تن گندم سالانه تولید می‌شود.

وی گفت: نان گندم نگار به دلیل مرغوبیت و کیفیت آن از شهرت خاصی در استان کرمان برخوردار است.

بیدخوان و رودخانه‌های همیشه جاری

یکی دیگر از مناطق خوش آب و هوای بردسیر منطقه کوهستانی و گردشگری بیدخوان است که محصول گردوی آن را باید حتما امتحان کرد.

این منطقه به دلیل رودخانه‌های همیشه جاری در تمام فصول سال مورد توجه ویژه گردشگران و مردم استان است به ویژه در فصل بهار و تابستان.

فرماندار بردسیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها برای احداث مجتمع‌های گردشگری و رفاهی در منطقه بیدخوان وجود دارد، علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و ما نیز در ارائه تسهیلات و مجوز آمادگی همکاری با آنها را داریم.

احمدی افزود: شهرستان بردسیر به دلیل داشتن فاکتورهای مهم در امر سرمایه‌گذاری مورد توجه ویژه ‌سرمایه‌گذاران است.

..............................................

گزارش از: فهیمه شاه‌حیدری‌پور

..............................................

انتهای پیام/80027/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول