اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر صورت گرفت

برگزاری جشنواره غذاهای سنتی زرند با حضور 130 دانش‌آموز

130 نفر از دانش‌آموزان شهرستان زرند در جشنواره غذاهای سنتی شرکت کردند.

برگزاری جشنواره غذاهای سنتی زرند با حضور 130 دانش‌آموز

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، بعد از ظهر امروز 130 نفر از دانش‌آموزان مدرسه راهنمائی دخترانه شاهد شهرستان زرند به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارکه فجر جشنواره غذاهای سنتی برپا کردند.

مسئول برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در شهرستان زرند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: این جشنواره به همت مربیان و نیروهای آموزشی مدرسه شاهد زرند و با همکاری اولیای دانش‌آموزان در سطح خوبی برگزار شد که مورد استقبال دانش‌آموزان هم قرار گرفت.

مهناز محدثی ابراز داشت: بیش از 150 نوع غذا، انواع غذاهای سنتی ایرانی همچون پلو، آش، سوپ، کوکو، خوراک گوشت قرمز و مرغ، خوراک سبزیجات، دلمه‌ها، ماکارونی، شیرینی‌جات محلی و سنتی، انواع خورشت، انواع دسر و نان‌های سنتی در جشنواره غذاهای سنتی زرند ارائه شد.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی غذاهای سنتی و محلی، آشنایی با انواع غذاهای محلی، ایجاد رقابت میان دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای پرانرژی، سالم و سنتی و پرهیز از غذاهای آماده و مضر عنوان کرد.

محدثی افزود: یادگیری شیوه پخت غذاهای سنتی و سالم در کنار درس‌خواندن می‌تواند، تاثیر مثبتی در زندگی آینده دانش‌آموزان دختر داشته باشد.

وی با اشاره به پخت مرغوب غذاها و تزیین بسیار زیبای آنها توسط دانش آموزان اظهار داشت: این جشنواره با استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان و اولیای آنها روبه‌رو شد.

به گزارش فارس،‌ غذاهای طبخ شده پس از نمایش و بازدید مسئولان شهرستان زرند در میان دانش‌آموزان این واحد آموزشی توزیع شد.

انتهای پیام/80022/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول