اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد

کشور نیازمند توسعه پایدار است نه توسعه مقطعی

رئیس سازمان سنجش آموزش با بیان اینکه کشور نیازمند توسعه پایدار است نه توسعه مقطعی، گفت: این امر مسئولیت دانشگاه‌ها در تأمین نیازهای جامعه را سنگین‌تر از قبل کرده است.

کشور نیازمند توسعه پایدار است نه توسعه مقطعی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابراهیم خدایی ظهر امروز در آیین دانش‌آموختگی دانشجویان دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز با هدف پاسداشت فعالیت دانشجویان و قدردانی از نفرات برتر فارغ‌التحصیل در تالار وحدت این دانشگاه ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این جشن صمیمی، با بیان اینکه اکنون دانشگاه‌ها تربیت نسل چهارم دانشجویان را تجربه می‌کنند، تصریح کرد: نسل اول دانشگاه‌ها مربوط به تربیت نخبگان بود، نسل دوم آموزش محور و دانشگاه‌های کارآفرین سومین نسل ‌مراکز آموزش عالی کشور بودند و در نسل چهارم که اکنون دانشگاه‌ها در آن قرار دارند، مسئولیت تحقق توسعه پایدار در کشور بر عهده آنهاست.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور نیازمند توسعه پایدار است نه توسعه مقطعی، خاطر نشان کرد: توسعه پایدار باید در همه زمینه‌ها اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی صورت گیرد و این امر مسئولیت دانشگاه‌ها در تأمین نیازهای جامعه را سنگین‌تر از قبل کرده است.

رئیس دانشگاه تبریز هم در این مراسم با اشاره به مفهوم حدیث «اطلب العلم من المهد الی الحد» خطاب به فارغ التحصیلان دانشگاه تبریز گفت: در مکتب اسلام بحثی مبنی بر فارغ‌التحصیلی وجود ندارد و فارغ التحصیل تنها به معنای پایان یک مقطع از دانش‌پذیری و ورود به مرحله دیگر آموختن است و بنابراین انسان باید دائما در حال تحقیق بوده و همواره در حال دانشجویی باشد.

محمدرضا پورمحمدی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه مهم‌ترین عامل توسعه هر کشوری نیروی انسانی پرورش یافته است، تصریح کرد: کشورهای پیشرفته با استفاده از معجزه تعلیم و تربیت نیروی انسانی توانسته‌اند به توسعه پایدار برسند و کشور ما نیز باید به صورت جدی به تربیت نیروی انسانی متخصص بپردازد.

وی همچنین افزود: هزینه‌های آموزش عالی یک سرمایه‌گذاری عظیم در کشور است و نباید این بخش به عنوان یک بخش مصرفی در جامعه قلمداد شود.

رئیس دانشگاه تبریز تصریح کرد: لحظات عمر مثل برق و باد می‌گذرند و به قول مولانا بهاری است که تکرار نمی‌شود لذا دانش‌آموختگان جوان باید فرصت جوانی خود را مغتنم شمرده و بهترین استفاده و بهره‌مندی از این دوران را ببرند.

محمدتقی شروانی‌تبار، رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیک و حسن بیگلری دبیر اجرایی این آیین گزارشی از روند برگزاری این جشن ارائه کردند.

بر پایۀ همین گزارش، در ادامه این مراسم، از 26 دانش‌آموخته برتر دانشکده فنی و مهندسی مکانیک در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی تقدیر به عمل آمد و سپس 90 نفر از فارغ التحصیلان دانشنامه خود را دریافت کردند.

همچنین دانش آموختگان حاضر در مقاطع مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از رشته‌های تحصیلی مهندسی مکانیک (جامدات، سیالات و ساخت و تولید)، مهندسی شیمی، مهندسی مواد، مهندسی صنایع و هوا فضا بودند.

در پایان مراسم دانش‌آموختگان در پیشگاه قرآن کریم به صورت یکصدا سوگندنامه فراغت از تحصیل را قرائت کردند.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول