اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

کمک به 900 خانواده نیازمند کردستان از محل زکات

مدیرکل کمیته امداد کردستان از کمک به 900 نیازمند از محل جمع‌آوری زکات در استان خبر داد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت زکات در راستای رفع مشکلات نیازمندان ضروری است.

کمک به 900 خانواده نیازمند کردستان از محل زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد بعدازظهر امروز در کارگروه تخصصی حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در سنندج، اظهار کرد: امسال بیش از 12 میلیارد تومان زکات واجب و فطریه در سطح استان جمع‌آوری شده که با مدیریت صحیح و هدایت آن به سمت فقرا می‌توانیم در راستای توانمندسازی و رفع مشکلات جامعه هدف گام‌های ارزشمندی برداریم.

وی گفت: اطلاع‌رسانی، اعتمادسازی و توجیه مردم باید در اولویت برنامه‌ها حوزه مشارکت‌های مردمی به ویژه در زمینه جمع‌آوری، مدیریت و هزینه‌کرد زکات قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: اگر خیرین نمود کمک‌های خود را در زندگی و توانمندسازی نیازمندان و مددجویان زیر پوشش این نهاد ببینند، نقش مهمی در ایجاد انگیزه برای کمک بیشتر در آنها خواهد داشت.

موسی‌نژاد تصریح کرد: هزینه‌کرد، جمع‌آوری و ثبت و ضبط زکات در چارچوب الزامات ابلاغی بودجه و همچنین مستندسازی آن از دیگر نیازها و اولویت فعالان این عرصه قرار گیرد.

وی از کمک به 900 نیازمند از محل جمع‌آوری زکات در استان خبر داد و بیان داشت: بهره‌گیری از ظرفیت زکات در راستای رفع مشکلات نیازمندان کار جدیدی است که در سال‌جاری در استان آغاز شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، در زمینه نظارت بر نحوه هزینه کرد زکات نیز باید با ظرافت و حساسیت خاصی از سوی معاونان مشارکت‌های مردمی و دبیرخانه ستاد زکات استان مورد توجه قرار گیرد.

توجه ویژه به حوزه صدقات

موسی‌نژاد در ادامه بر توجه ویژه به حوزه صدقات مردمی تاکید کرد و گفت: تخلیه به موقع صندوق‌های صدقه و مدیریت بر منابع باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، صدقات ظرفیت بسیار خوبی برای رفع مشکلات نیازمندان است و توجه به آن می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات مالی را نیز رفع کند.

موسی‌نژاد توجه به آموزش افراد به کارگیری شده در مراکز نیکوکاری را ضروری خواند و بیان داشت: آشنایی کامل این افراد با برنامه‌ها و اهداف کمیته امداد موجب تحقق بیش از پیش اهداف می‌شود.

وی داشتن نگاه امدادی برای فعالیت در کمیته امداد را ضروری خواند و گفت: نگاه تمام افرادی که در بدنه کمیته امداد فعالیت می‌کنند، باید نگاهی امدادی باشد تا نتیجه و بازخورد مطلوبی داشته باشد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، نگاه کارمندی صرف به فعالیت در این نهاد بازخورد و نتیجه‌ای مثبت و توجه به اهداف و چشم‌اندازهای کمیته امداد را به دنبال نخواهد داشت.

موسی‌نژاد افزود: کسانی که امداد و امدادگری را قبول ندارند و با اعتقاد در این نهاد فعالیت نمی‌کنند، نمی‌توانند در انجام وظایف و تحقق اهداف موفق عمل کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه توانمندسازی مددجویان نباید نگاه ما تنها به سمت اشتغال‌زایی باشد، گفت: توانمندسازی مددجویان باید در تمام حوزه‌ها صورت بگیرد.

شناسایی استعداد خانواده‌ها

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، شناسایی استعداد خانواده‌ها و شناساندن این استعدادها به خود آنان و کمک به احیای این ظرفیت‌ها در راستای تحقق بیش از پیش اهداف کمیته امداد به ویژه در زمینه توانمندسازی و خروج مددجویان از زیر پوشش امری ضروری است.

موسی‌نژاد افزود: روش‌های سنتی گذشته که منجر به رسوب مددجویان در بدنه امداد می‌شود، باید بر اساس نگاه و تحولات جدید تغییر و برنامه‌ زمانبندی برای حمایت مستمر از آنان در این نهاد صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان در کمیته امداد کردستان با توجه به اینکه 70 درصد از جامعه هدف این نهاد را افراد بالای 60 سال تشکیل می‌دهند به مراتب سخت‌تر از سایر استان‌ها است، بیان کرد: شناسایی همیاران مددکار در دل خانواده‌ها مددجوی بالای 60 سال باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت همیاران مددکار در راستای توانمندسازی خانواده‌های مددجو استفاده کرد.

موسی‌نژاد با بیان اینکه در راستای شناسایی نیاز مناطق محروم در استان اقدامات خوبی طی سال‌جاری صورت گرفته است، گفت: مهم‌ترین هدف کمیته امداد از این کار هدایت شیب خدمات به سمت این مناطق است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری این جلسه بستر تحقق این اهداف و ارائه خدمات بیش از پیش را به جامعه هدف فراهم کند.

گفتنی است؛ این کارگاه و همایش تخصصی از پیش از ظهر امروز با حضور معاونان حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان در سالن اجتماعات این اداره‌کل در سنندج آغاز شده است.

انتهای پیام/79002/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول