اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی آیت‌الله استادی

نخستین اجلاسیه فارغ‌التحصیلان سفیران هدایت در قم برگزار می‌شود

نخستین اجلاسیه فارغ‌التحصیلان مدارس سفیران هدایت با سخنرانی آیت‌الله استادی در قم برگزار می‌شود.

نخستین اجلاسیه فارغ‌التحصیلان سفیران هدایت در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین اجلاسیه فارغ‌التحصیلان مدارس سفیران هدایت طی 2 روز نخست اسفندماه در مجتمع آموزش پاسداری علویون قم برگزار می‌شود.

آیت‌الله استادی و حجت‌الاسلام نبوی معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در این مراسم به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

500 نفر از طلاب در این اجلاس شرکت می‌کنند تا از تجربه‌های یکدیگر در دوران تبلیغ استفاده کنند و با یکدیگر به تبادل نظر بپردازند.

مدارس علمیه سفیران هدایت در سال 78 فعالیت خود را با هدف تربیت مبلغ برای نشر احکام و معارف اسلامی در سطح عموم آغاز کرد.

این مدارس بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصوبه شورای عالی حوزه‌های علمیه قم تشکیل شده‌اند. امامت جماعت مساجد، تبلیغ معارف اسلامی، برگزاری جلسات آموزش قرآن و احکام، اداره کلاس‌های دینی، قرآن و عربی مدارس، مدیریت مجموعه‌های دینی، فرهنگی و تربیتی، آمادگی ورود به مقطع مبلغان ویژه و انجام امور اجتماعی دینی محل تبلیغ از جمله توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه سفیران هدایت است.

از آنجا که هدف حوزه‌های علمیه سفیران هدایت تربیت مبلغ توانمند و پارسا در مدت پنج سال است، برای رسیدن به این هدف برای هر سال تحصیلی در زمینه‌های آموزشی، مهارتی، اخلاقی و تربیتی اهدافی در نظر گرفته شده و آموزش‌ها در راستای رسیدن به این اهداف برنامه‌ریزی می‌شوند.

هر طلبه سفیران هدایت در سال‌های مختلف تحصیلی باید خود را به این اهداف برساند تا در پایان سال پنجم به هدف نهایی برسند.

اهتمام به قرآن از ویژگی‌های برنامه‌های سفیران هدایت است که در سال نخست روانخوانی و تجوید، به طور جدی آموزش داده می‌شوند به گونه‌ای که هر متعلم در پایان سال نخست تحصیل بتواند آموزش قرآن و تصحیح قرائت نماز نوجوانان را در مساجد به عهده بگیرد.

آموزش 15 جزء از تفسیر قرآن و مطالعه علوم قرآن و مناهج تفسیر از دیگر برنامه‌های قرآنی مدارس سفیران هدایت است و در کتاب‌های صرف و نحو که توسط اساتید سفیران هدایت تدوین و چاپ شده همه شواهد، مثال‌ها و تمارین از قرآن و روایات وجود دارد.

در کلاس‌های واحد تحقیقی صرف این مدارس، آیات قرآن بین طلاب تقسیم و بر اساس جدول خاصی افعال کل قرآن مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/78003/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول