اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

سهم اردبیل از صندوق توسعه ملی صفر است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: سهم استان اردبیل از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی در دو سال اخیر صفر بوده که این موضوع جای تامل دارد.

سهم اردبیل از صندوق توسعه ملی صفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اقتصادی استان اردبیل اظهار داشت: 18 ماه است که طرح‌های مختلف تولیدی، ‌صنعتی و اقتصادی و متقاضیان دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شده‌اند اما در این مدت ریالی از این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل پرداخت نشده است در حالی که بر اساس قانون باید بانک‌های عامل در مدت دو ماه پرونده‌ها را تعیین تکلیف می‌کردند و نسبت به پرداخت آن اقدام عملی صورت می‌گرفت.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: همین عملکرد ضعیف و بی‌تفاوتی به اجرای نصح صریح قانون سبب شده است تا رتبه ما در بهره‌مندی از صندوق توسعه ملی در کشور 28 باشد.

وی یادآور شد: جالب اینجاست که از رقم 400 میلیارد تومان که بانک صنعت و معدن قرار بود از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی در کشور پرداخت کند رقم پرداختی به استان اردبیل در حد صفر بوده است در حالی که بیش از 200 طرح برای برخورداری از این تسهیلات به بانک‌ها پرداخت شده است.

قائم‌مقام خانه صنعت و معدن کشور افزود: در این دو سال نه تنها رقمی از تسهیلات صندوق توسعه ملی پرداخت نشده بلکه تمام همت و تلاش ما و پیگیری‌هایمان بر این بوده تا صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی از این تسهیلات استفاده کنند و ما به صورت تمام وقت در اتاق بازرگانی کارها را پیگیری کردیم اما به دلیل پایبند نبودن برخی از مدیران بانکی و مسئولان استانی که اغلب از دولت گذشته باقیمانده نتوانستیم منابع اعتباری مناسب را جذب کنیم.

پیرموذن عنوان کرد: در این سه ماه اخیر ما با تشکیل جلسات منظم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در حمایت از فعالان این بخش سعی کردیم تا بخشنامه‌ها و قوانین دست و پاگیری که در دولت گذشته ابلاغ شده بود لغو کنیم و نسبت به ابطال آنها نیز اقدامات خوبی نیز انجام شده اما همچنان شاهد مقاومت برخی از مدیران دولت سابق در روان‌سازی حوزه سرمایه‌گذاری و حمایت از بخش تولید هستیم که به شدت دلسوزان این حوزه را رنج می‌دهد.

این مسئول بیان داشت: تا زمانی که برخی از مدیران و مسئولان بانکی به قوانین جدید و تسهیل‌بخش در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، بازرگانی و رونق تولید و اقتصاد‌ گردن ننهند و یک نظارت عالی و شایسته را شاهد نباشیم امکان حل مشکلات بسیار بعید به نظر می‌رسد.

رئیس اتاق کار‌آفرینان اردبیل ادامه داد: سرمایه‌گذاران نه از روی هوا و هوس بلکه از روی اعتقاد راسخ به رونق اقتصادی کشور در عرصه سرمایه‌گذاری حاضر شده‌اند و تمام سعی‌شان را به کار گرفته‌اند تا مشکلات و موانع پیش‌رو یکی پس از دیگری برطرف شود به طوری که برخی از سرمایه‌گذاران حتی تمامی دارایی خود را فروخته‌اند تا زمینی را در شهرک شماره دو اردبیل خریداری و در حوزه سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی ورود پیدا کنند که وظیفه ما حمایت همه‌جانبه از آنها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرموذن در پایان سخنان خود با انتقاد از برخی درخواست‌های نامعقول بانک‌ها در پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی بر مبنای فروش محصول گفت: با توجه به وضعیت تورمی حاد و فشارهایی که در دولت گذشته به صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی وارد شده ما همچنان با موانع بسیاری در تولید و فروش محصول روبرو هستیم در حالی که قرار است بر اساس پروانه بهره‌برداری پرداخت تسهیلات انجام شده و مدیران بانکی با زور و اجبار اقدام به اخذ وثیقه‌های نامعقول نکنند.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول