اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی خبر داد

تحویل تصفیه‌خانه آب طبس به شرکت آبفای خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از تحویل تصفیه‌خانه آب طبس به شرکت آبفای استان خبر داد.

تحویل تصفیه‌خانه آب طبس به شرکت آبفای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، مهندس سید مجتبی عراقی‌زاده، به مراحل ساخت تصفیه‌خانه اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت این تصفیه‌خانه با هدف تأمین آب شرب شهر طبس با ظرفیت نهایی 200 لیتر در ثانیه، از سال 86 آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه در زمستان سال 91 قابل بهره‌برداری بوده، تصریح کرد: عدم اختصاص آب، راه‌اندازی این تصفیه‌خانه را به تعویق انداخته است و در شرایط فعلی بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه مستلزم تحویل آب تخصیصی شرب و تأمین اعتبار مورد نیاز برای اتمام کارهای باقیمانده است که با قول‌های مساعد داده شده، امیدواریم هر چه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: اختصاص آب شرب طبس از ذخیره منابع آبی پشت سد نهرین، سالانه بیش از 4 میلیون متر مکعب است که باید در اختیار تصفیه‌خانه شهر قرار گیرد و هزینه امکانات لازم برای راه‌اندازی و رفع نواقص حدود 10 میلیارد ریال است.

عراقی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم خشکسالی، کاهش آبدهی چاه‌های آب شرب و خشک شدن قنوات در طبس، راه‌اندازی تصفیه‌خانه نهرین تنها راه تأمین آب شرب مورد نیاز شهر طبس است.

انتهای پیام/22482/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول