اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

با عنوان «خاطرات روزگار سرکشی»

خاطرات «تقی مکی‌نژاد» درباره حزب توده کتاب شد

یوسف نیکفام از انتشار کتاب «خاطرات روزگار سرکشی» تا نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

خاطرات «تقی مکی‌نژاد» درباره حزب توده کتاب شد

یوسف نیکفام، نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا» درباره کتاب «خاطرات روزگار سرکشی»، بیان داشت: این کتاب درباره زندگی و خاطرات «تقی مکی‌نژاد» است.

وی اضافه کرد: «تقی مکی‌نژاد» جزو گروه 53 نفره بوده است، کسی که اولین بار در دانشگاه فنی و «امیرکبیر» کنونی دانشجوی آن دانشگاه بوده و پایه‌گذار یک اعتصاب در دانشکده فنی است.

نیکفام با بیان اینکه دانشکده فنی اولین دوره‌ای که اقدام به پذیرش دانشجو می‌گیرد، در دوره رضا شاه بوده است، ادامه داد: «تقی مکی‌نژاد»، کسی است که به همراه 53 نفری در جلسه تشکیل حزب توده در منزل سلیمان میرزا اسکندری بوده است، و یکی از افرادی بوده که حضور مؤثری در آن جلسه داشته است.

وی افزود: «تقی مکی‌نژاد» بعد از آزادی از زندان از حزب توده جدا می‌شود و این کتاب شامل خاطرات این فرد است یعنی در واقع این کتاب، گفت‌وگویی بین «کاوه بیات» پژوهشگر تاریخ و آقای مکی‌نژاد درباره فعالیت‌های حزبی این شخصیت است.

این نویسنده گفت: در کتاب «خاطرات روزگار سرکشی»، آثار «تقی مکی‌نژاد» نیز معرفی شده است، همچنین دلایل جدا شدن از حزب توده به صورت کامل توضیح داده شده است.

وی درباره دلایل جدا شدن «تقی مکی‌نژاد» از حزب توده، بیان کرد: از دلایل این مهم می‌توان به «منحرف شدن از اساسنامه اولیه حزب توده»، «وابستگی حزب توده به شوروی سابق و دفاع از اندیشه‌های مارکسیستی» و «مخالفت آشکار حزب با افکار و عقاید مذهبی»، اشاره کرد.

نیکفام ادامه داد: در کتاب «خاطرات روزگار سرکشی» به ارائه اسناد و تصاویری از حزب توده و «تقی مکی‌نژاد» پرداخته‌ام که در نهایت این کتاب در حدود 150 صفحه تا نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از انتشارات «شیرازه» منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

بر اساس این گزارش، یوسف نیکفام متولد 1349 در اراک است که تاکنون از این نویسنده آثاری نظیر«طنزآوران اراک»، «داستان نویسی در استان مرکزی»، «اراک نامه»، مجموعه داستان «روز سینما»، مجموعه داستان «درد مشترک» منتشر و روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول