اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

یک روز در سال معاینات مردان رایگان است

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سلامت مردان بیشتر از زنان در خطر تهدید است، گفت: به همین منظور یک روز در سال معاینات مردان رایگان است.

یک روز در سال معاینات مردان رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، حجت نجف‌زاده ظهر امروز در کنفرانس «سوانح و حوادث در کمین مردان ایرانی» به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ایرانی در سالن همایش کانون شهید حق‌شناس خمام اظهار کرد: مردان بیشتر از زنان در معرض خطر هستند.

وی افزود: با توجه به نوع و مکان مشاغل مانند کار در معدن، مصرف سیگار، الکل، رفتارهای روحی و روانی در محیط کارگاهی می‌تواند خطرناک باشد و در سلامت مردان تاثیر بگذارد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در ایران امید به زندگی در زنان دو سال بیشتر از مردان است، گفت: این مسئله نشان می‌دهد زنان نسبت به مردان در استرس و تهدید کمتری قرار دارند.

وی مراجعات مردان به پزشکان را نسبت به زنان کمتر دانست و تصریح کرد: به همین منظور یک روز در سال معاینات مردان رایگان است.

نجف‌زاده با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور حادثه‌خیز شغلی در جهان است، خاطرنشان کرد: در جهان هر ساعت 40 نفر بر اثر حوادث شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

وی توجه به سلامت جامعه را در داشتن جامعه‌ای پویا مهم دانست و تصریح کرد: در بحث اشتغال، کارگر و کارفرما هر دو با رعایت ایمنی سود می‌برند.

این مسئول با اشاره به بحران برف اخیر و نجات چند زن باردار در گیلان، به مورد مشابهی در روستای «تیسیه» خمام اشاره کرد که با دستور بخشدار راه این روستا در زمان مناسب بازگشایی و زن باردار به بیمارستان منتقل شد.

وی با بیان اینکه هر قدر در بحث بهداشت ورود کنیم و مشکلات را برداریم جامعه‌ای سالم‌تر خواهیم داشت، یادآور شد: با داشتن جامعه‌ای سالم، امید به زندگی افزایش پیدا می‌کند که در این زمینه همه با هم باید تلاش کنند.

نجف‌زاده به دکتر چمساز پزشک خیر خمامی اشاره کرد و متذکر شد: این پزشک خیر 6 دهه است که به کار طبابت در شهر خمام مشغول بوده و یکی از افتخارات گیلان و بخش خمام به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2300/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول