اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه دماوند:

رزمایش «الی بیت‏‌المقدس» محک توانمندی بسیجیان است

فرمانده سپاه شهرستان دماوند گفت: رزمایش «الی بیت‌‏المقدس» در حقیقت محکی برای سنجش توانمندی بسیجیان است.

رزمایش «الی بیت‏‌المقدس» محک توانمندی بسیجیان است

مهدی شیرازی امروز در حاشیه رزمایش «الی بیت‌‏المقدس» در دماوند در گفت‏‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با بیان اینکه این رزمایش در سراسر استان تهران برگزار می‌‏شود، اظهار کرد: رزمایش سپاه ناحیه دماوند در قالب دو گردان بیت‏‌المقدس انجام خواهد شد که از بسیجیان سازماندهی شده تشکیل شده است.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند افزود: سپاه دماوند مأموریت پیدا کرده است تا در روزهای هشتم و نهم اسفند ماه در رابطه با اقدام احتمالی و فرضی دشمن متجاوز آمادگی پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش، بسیجیان تمرینات و آموزش‏‌هایی که از ابتدای سال تاکنون فرا گرفته‌‏اند، را به اجرا می‏‌گذارند.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند با اشاره به برگزاری کلاس‌‏های اصول نبرد نامتقارن، تاکتیک‏‌های رزم شبانه، تاکتیک‏‌های مبارزه با ضد هلی برن، اصول اختفا و پوشش، پدافند غیرعامل برای بسیجیان در این رزمایش اظهار کرد: این کلاس‌‏ها مروری برای آنها می‌‏شود.

شیرازی بیان کرد: در نهایت در روز جمعه، عملیات بازسازی و طراحی شده هلی برن که دشمن فرضی است، انجام خواهد شد و نیروهای ما با آن مبارزه می‌‏کنند.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند تصریح کرد: در واقع، اقدام عملیاتی آن، ضد هلی برن است که در قالب دفاع از کوه و برزن انجام می‏‌شود.

رزمایش «الی بیت‌‏المقدس» به صورت هم‏زمان در شش استان تهران، قم، سمنان، خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی و خراسان رضوی با فراخوانی و اعلام آماده‏‌باش به گردان‏‌های بیت‌‏المقدس و کوثر برگزار می‌شود.

هدف از انجام سلسله رزمایش‌های «الی بیت‌‏المقدس» به صورت هرساله در سطح بسیج در سراسر کشور تقویت توان سخت، نیمه سخت و نرم بسیجیان است.

این رزمایش‏‌ها با هدف ایجاد و افزایش مهارت‏‌های عمومی ارکان و اجزای گردان‌‏های بیت‌‏المقدس و کوثر متناسب با مأموریت‌‏ها و به منظور یادآوری و بازآموزی آموزش‌‏ها برای ارکان گردان‌‏ها، افزایش توان و آمادگی‏‌های رزمی بسیجیان، روحیه ایثارگری و همچنین حفظ و انسجام گردان‏‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2568/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول