اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان مطرح کرد

تکمیل تصفیه‌خانه و خط انتقال آب از سد سرابی نیازمند 360 میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان با بیان اینکه سد سرابی به 170 میلیارد ریال نیاز دارد، گفت: تکمیل تصفیه‌خانه، خط انتقال آب از سد سرابی به تویسرکان و سرکان نیز 360 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تکمیل تصفیه‌خانه و خط انتقال آب از سد سرابی نیازمند 360 میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مرتضی عزالدین صبح امروز در نشست بررسی روند اجرای سد مخزنی سرابی تویسرکان اظهار کرد: سد مخزنی سرابی از نوع سنگریزه‌ای رسی، در 10 کیلومتری شرق این شهرستان قرار دارد.

وی با بیان اینکه سد سرابی در تاجی به طول 287 متر دارد، ارتفاع از کف رودخانه را 69 متر و از پی 77 متر با ضخامت 320 متر دانست و گفت: گنجایش مخزن 9.2 میلیون متر مکعب و آب قابل تنظیم سالیانه 11.5 میلیون متر مکعب در سال 82 عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان افزود: سیستم انحراف آب سد با کالورت بتنی با ظرفیت 25 متر مکعب در ثانیه است.

عزالدین با اشاره به بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی سد، اعتبار هزینه شده را برای این پروژه را تاکنون 330 میلیارد ریال دانست و گفت: برای اتمام سد مخزنی سرابی را 170 میلیارد ریال نیاز است.

این مقام مسئول ساماندهی پایاب سرریز، تکمیل راه دسترسی، عملیات تاج سد، تکمیل باقیمانده عملیات فنس‌‌کشی و انجام اقدامات حفاظتی مورد نیاز، تکمیل عملیات الکتریکال و الکترومکانیکال و احداث ساختمان‌های مورد نیاز بهره‌برداری و محوطه‌سازی را از اقدامات باقیمانده سد مخزنی سرابی تویسرکان برشمرد.

وی درباره پروژه آب‌رسانی از سد سرابی به شهر تویسرکان، بیان کرد: آب‌رسانی از سد سرابی به منظور تأمین آب شرب شهرهای تویسرکان و سرکان به میزان 7 میلیون متر مکعب در سال عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان طول خط انتقال آب از سد سرابی به شهرهای تویسرکان، سرابی و سرکان را 14 کیلومتر عنوان کرد و گفت: تاکنون سه کیلومتر با صرف 25 میلیارد ریال از این خط لوله‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تصفیه‌خانه 3 هزار متر مکعب در روز است، تأکید کرد: خط انتقال آب و تصفیه‌خانه سد سرابی تویسرکان 360 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان با اشاره به تخصیص ردیف بودجه به سد خرم‌رود تویسرکان خاطرنشان کرد: با تلاش و رایزنی نماینده مردم تویسرکان در مجلس، سد خرم‌رود تویسرکان در بودجه سال 93 ردیف گرفت.

انتهای پیام/89010/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول