اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار

بخش فیلم "نهمین جشنواره اردیبهشت" به صورت ملی برگزار می‌شود

دبیر بخش فیلم نهمین جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت از آغاز فراخوان این جشنواره از امروز تا 25 فروردین ماه خبر داد و گفت: بخش فیلم نهمین جشنواره اردیبهشت به صورت ملی برگزار می‌شود.

بخش فیلم "نهمین جشنواره اردیبهشت" به صورت ملی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهرداد امیرزاده پیش از ظهر امروز در نشست اطلاع رسانی "جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت" اظهار داشت: نهمین جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت بعد از حواشی که باید آن را فراموش کرد با قوت خوبی برای آغاز دور جدید قدم برداشته شده است.

وی افزود: جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت در کل یک جشنواره است اما در بخش فیلم و عکس هر کدام جداگانه برای خود دبیر دارد.

دبیر بخش فیلم جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت با بیان اینکه جشنواره با تاخیر فراوان به مرحله فراخوان رسیده است، اضافه کرد: این امر فرصت داوری و انتخاب را قدری فشرده کرد.

دبیر بخش فیلم جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت اضافه کرد: سرانجام مدیرکل ارشاد احکام مربوطه را صادر و فراخوان نیز امروز صادر می‌شود.

امیرزاده با بیان اینکه تاخیر صورت گرفته تقصیر فعالان حوزه مورد بحث نبوده است گفت: جشنواره را با یک سطح از استانداردهای در حد استانی برگزار خواهیم کرد.

به گفته این مسئول از دهم اسفندماه تا بیست و پنجم فروردین ماه مهلت ارسال آثار است و انتخاب فیلم‌ها در زمان و مرحله دریافت آثار نیز صورت خواهد گرفت.

وی افزود: هفته اول اردیبهشت داوری آثار در تهران انجام می‌شود به نحوی که هیئت انتخاب آثار در بندرعباس فیلم‌ها را برای معرفی به داوران در تهران انتخاب می‌کند.

امیرزاده گفت: امسال برای نخستین‌بار بخش فیلمنامه اورجینال را خواهیم داشت و همچنین سعید عقیقی، سعید قطبی‌زاده و سعید آرمات نیز از داوران بخش فیلم اردیبهشت خواهند بود.

وی اضافه کرد: بخش اصلی جشنواره از 28 تا 30 اردیبهشت و اختتامیه نیز 31 اردیبهشت برگزار خواهد شد و امسال در بخش داستانی جایزه بهترین فیلم، کارگردان، تدوین و صدابرداری را خواهیم داشت.

امیرزاده افزود: در بخش فیلم تجربی و بخش انیمیشن تنها به بهترین فیلم جایزه تعلق خواهد گرفت.

این دبیر جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت اضافه کرد: جایزه ویژه کورش گرمساری نیز به فیلم منتخب شده داده می‌شود.

وی یادآور شد: در بخش اصلی فیلم کیانوش عیاری، فاطمه معتمدآریا، بهرام عظیمی، سعید عقیقی و هومن بهمنش داوری خواهند کرد.

انتهای بیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول