اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش رئیس بیمارستان طالقانی آبادان به شایعات

آب خوزستان سنگ‌ساز نیست

رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان گفت: با وجود برخی از شایعات تاکید می‌کنم که آب خوزستان سنگ‌ساز نیست.

آب خوزستان سنگ‌ساز نیست

محسن سرکاریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: برخلاف برخی شایعات در خصوص سنگ‌ساز بودن آب خوزستان، از نظر علمی چنین موضوعی به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست.

وی با برشمردن عوامل خطر تشکیل سنگ‌های کلیوی اضافه کرد: عوامل خطر تشکیل سنگ‌های کلیوی به دو دسته عوامل محیطی و ارثی دسته‌بندی می‌شوند که در خصوص عوامل ارثی، پیگیری و تشخیص زودهنگام از آسیب‌های درازمدت جلوگیری می‌کند و در خصوص عوامل محیطی تغییر شیوه زندگی به گونه‌ای که میزان مصرف مایعات در حدی که رنگ ادرار روشن باشد و تحرک کافی و مصرف محدود نمک و گوشت قرمز، از اقدامات کنترل تشکیل سنگ کلیه است.

رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان افزود: با توجه به مسیر عبور آب تا کلیه نوع آب مصرفی هیچ‌گونه تاثیری در تشکیل سنگ‌های کلیوی نداشته و در واقع رابطه سنگ کلیه با میزان مصرف آب است نه نوع آن؛ بنابراین آب شرب خوزستان برخلاف برخی شایعات به هیچ‌وجه نمی‌تواند موجب تشکیل سنگ کلیه شود.

این متخصص کلیه و مجاری اداری در ادامه با اشاره به تاثیر شرایط آب و هوایی بر تشکیل سنگ کلیه خاطرنشان کرد: شرایط آب و هوایی از طریق کاهش حجم آب بدن تاثیر خود را اعمال می‌کند و اگر میزان آب مصرفی فرد به حدی باشد که رنگ ادرار روشن شود، زندگی در شرایط آب و هوایی گرم یا سرد دیگر مهم نیست.

سرکاریان خاطرنشان کرد: به کسانی که سنگ کلیه یا سنگ مجاری ادراری دفع می‌کنند، توصیه اکید می‌شود که سنگ خود را به منظور آزمایش نگه دارند، چرا که نوع رژیم غذایی و داروهای مصرفی بسته به جنس سنگ متفاوت است.

پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری شاغل در آبادان با هشدار درخصوص مصرف بی‌رویه مکمل‌های ورزشی و مکمل کلسیم، تصریح کرد: مصرف بی‌رویه دارو و مکمل‌ها بدون نظارت پزشک از جمله مکمل‌های بدن‌سازی و مکمل کلسیم می‌تواند عملکرد کلیه را تحت تاثیر قرار داده و موجب تشکیل سنگ‌های کلیوی و مجاری ادراری شود.

وی در پایان عنوان کرد: با رعایت تحرک زیاد، نوشیدن آب کافی، مصرف محدود نمک و گوشت قرمز می‌توان از تشکیل سنگ‌های کلیوی و مجاری ادراری پیشگیری کرد.

انتهای پیام/72001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول