اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مربی جدید بدنساز تیم ملی فوتبال را بیشتر بشناسید

صفایی: نبی معرف من به فدراسیون و سرمربی تیم ملی بود/ تاپ‌ترین آدمی که در ورزش دیدم کی‌روش است

مربی بدنساز تیم ملی فوتبال گفت: محمد مهدی نبی در مورد حضور من به عنوان مربی بدنساز با کی‌روش صحبت‌هایی را انجام داد.

صفایی: نبی معرف من به فدراسیون و سرمربی تیم ملی بود/ تاپ‌ترین آدمی که در ورزش دیدم کی‌روش است

سید حسن صفوی - به گزارش خبرگزاری فارس،سال 1349 در کرمانشاه به دنیا آمدم و از 11 سالگی در رشته کیوکوشین کاراته، کونگ‌فو و پس از آن در تاپ کاراته که بعد از آن به کیک ‌بوکسینگ تبدیل شد فعالیت کردم. مدتی را در رشته تای چی چوان زیرنظر استاد حسین داداشی که بنیان‌گذار ووشو در ایران است فعالیت کردم و از سال 2001 تا 2006 در کشور امارات رشته کیک‌ بوکسینگ را تدریس کردم. این گوشه‌ای از صحبت‌های مهدی صفایی مربی بدنساز تیم ملی فوتبال است که با تصمیم کی‌روش سرمربی تیم ملی قرار است تا پایان مسابقات جام جهانی مسئولیت بدنسازی ملی‌پوشان را برعهده بگیرد.

هر چند که این روزها از سوی فدراسیون ورزش‌‌های رزمی در لفافه صحبت‌هایی شنیده می‌شود که شناخت چندانی از مهدی صفایی ندارند، اما او مدعی است در سال 1997 مربی تیم ملی بوده و در مسابقات جهانی کیک‌بوکسینگ (ایتالیا) به همراه نمایندگان ایران یک مدال نقره و پنج برنز را کسب کرد‌ه‌اند.

 در ادامه گفت‌وگوی مهدی صفایی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس را می‌خوانید.

فارس: آقای صفایی از چند سالگی وارد ورزش‌های رزمی شدید؟

با توجه به علاقه شدیدی که از دوران کودکی به ورزش‌های رزمی داشتم از یازده سالگی با حمایت خانواده‌ام وارد رشته کیوکوشین کاراته شدم و از همان مقطع در رشته‌های مختلف زیر نظر اساتید بزرگی مثل کازرونی و داداشی و برخی مربیان دیگر فعالیتم را آغاز کردم.

فارس: آیا در طول این سال‌ها عضو تیم ملی نیز بوده‌اید؟

متأسفانه افتخار ملی پوش شدن را نداشتم‌، اما سال 1997 مربی تیم ملی بودم که در مسابقات جهانی ایتالیا به همراه نمایندگان ایران شش مدال نقره و برنز کسب کردیم. پس از آن در سال  1999به صورت انفرادی در مسابقات جهانی کیک‌ بوکسینگ به عنوان ورزشکار راهی مسابقات جهانی دانمارک شدم و مدال طلای مسابقات را کسب کردم، اما در ادامه راه نزدیک به 5 سال راهی کشور امارات شدم و در آنجا این رشته را تدریس کردم.

فارس: گویا شما گروهی را به عنوان حفاظت تشکیل داده‌اید آیا این موضوع صحت دارد؟

پس از بازگشتم از امارات سال 86 اولین و تنها گروه تشریفاتی و مراقبتی کشور را با  250نفر عضو تشکیل دادم. اعضا این گروه دوره‌های مختلفی از جمله روانشناسی، درگیری، حفاظت، مراقبت، تشریفات، شخصیت‌شناسی، زبان بدن و ... را سپری کرده‌اند و در حال حاضر نیز فعالیت‌شان به صورت مداوم پیگیری می‌شود.

فارس: چطور شد یک مربی رزمی‌کار به یکباره سر از مربیگری در تیم ملی فوتبال ایران در آورد؟

تمام تیم‌های ملی دنیا یک فردی را به عنوان مربی بدنساز دارند که یا MMI کار کرده یا کیک‌ بوکسینگ‌کار بوده است، همانطور که شما می‌دانید بهترین بازیکنان دنیا با یک مربی که آشنایی با رشته دو و میدانی با سرعت و یا یک مربی رزمی‌کار دارند تمرین اختصاصی انجام می‌دهند.

فارس: پس انتخاب شما هم به همین دلیل بود؟

تقریباً یک ماه و نیم پیش از فدراسیون فوتبال با من تماس گرفتند و صحبت‌هایی در مورد انتخاب من به عنوان مربی بدنساز مطرح شد. پس از آن قرار شد جلسه‌ای را با کی‌روش سرمربی تیم ملی داشته باشیم تا او نیز اطلاعات بیشتری از برنامه‌های من داشته باشد به همین دلیل جلسه‌ای را ما در دفترمان که تمام امکانات تمرینی و محل پخش فیلم برنامه‌هایمان را داریم برگزار کردیم و پس از آن دو جلسه دیگر با کی‌روش داشتیم که سرانجام به توافق نهایی رسیدیم.

فارس: شما تا چه زمانی با تیم ملی قرارداد دارید؟

تا پایان مسابقات جام جهانی قرار است در کنار تیم ملی باشم. البته کار اصلی من از آفریقای جنوبی آغاز خواهد شد.

فارس: چه کسی شما را به کی‌روش معرفی کرده است؟

چند نفر از دوستان که از شرایط کاری من با خبر بودند با مسئولان فدراسیون صحبت‌هایی را در رابطه با من داشتند، اما محمد مهدی نبی از قبل یک شناختی‌ از من داشت و در مورد من با کی‌روش صحبت‌هایی را انجام داد.

فارس: خیلی‌ها معتقدند کی‌روش یک مقدار بد اخلاق است آیا طی این جلساتی که با او داشتی شما هم به این نتیجه رسیده‌ای یا خیر؟

اصلا این طور نیست، کی‌روش بی‌نظیری است، همه دوستان من را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند که صفایی آدمی به دور از حاشیه است من از تمام وجودم می‌گویم او یک سرمربی بسیار باهوش و بی‌نظیر است.

فارس: پس شما معتقدید کی روش سرمربی بداخلاقی نیست؟

بنده معتقدم قانون مدیریت خاص است و به نظرم او در کارش متخصص است. به نظرم تاپ‌ترین کسی که در طول دوران ورزشی‌ام دیده‌ام کی‌روش است. البته مشکل ما این است که می‌خواهیم کوچکترین موضوع را بزرگ کنیم و به همین دلیل شاید کوچکترین موضوعی که دیده‌ایم را به حساب بداخلاقی او می‌گذاریم.

فارس: ظاهرا دو نفر از مربیان تیم ملی به دلیل اختلاف با کی‌روش از تیم ملی کناره‌گیری کردند، آیا شما می‌توانید با او کار کنید؟

تا آنجایی که من اطلاع دارم نمازی پیشنهاد خوبی در عرصه مربیگری از یک کشور داشته و به همین دلیل با تیم ملی قطع همکاری کرده و مربی دوم نیز به دلیل اینکه سنش زیاد بود تصمیم گرفت تا در کنار خانواده‌اش باشد و اصلاً این دوستان اختلافی با کی‌روش نداشتند.

فارس: طی این چند روز آیا با فضای فوتبال آشنا شده‌اید؟

یکی دو جلسه‌ای را با خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، آندرانیک تیموریان، گفت‌وگویی را انجام داده‌ام و واقعاً فضای دوستانه خوبی در فوتبال حاکم است. فضای فوتبال و ورزش‌های رزمی خیلی متفاوت است. فضای رشته رزمی بسیار خاص است و فوتبال متفاوت‌تر از آن است. طی این چند روزه واقعاً دوستان خوبی مثل آندرانیک تیموریان پیدا کردم که این برایم خوشحال کننده است.

فارس: در مورد برنامه‌هایتان در تیم ملی فوتبال برایمان بگویید؟

قرار است من بیشتر روی عکس ‌العمل‌های سریع بازیکنان کار کنم روی ذهن آنها که چطور می‌توانند به موقع مقابل بازیکنی که رو به‌ روی آنها قرار دارند عکس‌العمل نشان دهند. در واقع رفلکس‌های بدنی و جهش‌های سریع مهم‌ترین کاری است که من برعهده خواهم داشت. البته همه آنها این موضوع‌هایی که من به آنها اشاره کردم را به خوبی می‌دانند و من می‌خواهم آن را تقویت کنم.

فارس: صحبت پایانی شما را می‌شنویم؟

برای تیم ملی فوتبال آرزوی موفقیت در جام جهانی را دارم و باز هم می‌گویم که هر جا نام تیم ملی ایران باشد با سر و جان حاضرم برای موفقیت کشورم تلاش کنم. امیدوارم که افتخار این را داشته باشم که در راستای موفقیت تیم ملی ایران گام بردارم و هر چه را که در این چند سال آموخته‌ام را در اختیار فوتبال کشور بگذارم.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول